ورود استارتاپ ها به صنعت بیمه ضعف بازاریابی را از بین می برد

رئیس کل بیمه مرکزی:

ورود استارتاپ ها به صنعت بیمه ضعف بازاریابی را از بین می برد

یک‌شنبه, نوامبر 4, 2018 - 10:05 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سلیمانی گفت:با ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت بیمه ،ضعف پوشش و بازاریابی مرتفع شده و امنیت مسئولیت و مدیریت افزایش می یابد.

 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،غلامرضا سلیمانی،رئیس کل بیمه مرکزی در آئین تبادل تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بیمه مرکزی در راستای سیاست های توسعه اقتصاد دانش بنیان اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم گام موثری برای گسترش چتر بیمه در شرکت های دانش بنیان برداریم.

وی افزود: امروز در سطح شرکت های بیمه، قوانین ،مقررات و پوشش های متنوعی داریم.همچنین جزو کشورهایی هستیم که تنوع پوشش بیمه ای را تعریف کرده ایم.

سلیمانی گفت: ورود استارتاپ ها به بخش بیمه می تواند ضعف بازاریابی را از بین ببرد و موجب افزایش امنیت مسئولیت و مدیریت خواهد شد.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: امیدواریم بتوانیم با ورود شرکت های دانش بنیان معضلات حال حاضر بیمه ای را کاهش دهیم.

وی افزود:استارتاپ ها می توانند در بحث بهینه کردن هزینه ها برای خانواده ها موثر باشند.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهایی است که انواع سیستم‌های بیمه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: مسئله اصلی ما در این حوزه نفوذ بیمه‌ای میان آحاد شرکت‌ها و مردم است؛ از این رو ما نیازمند نوآوری در این بخش هستیم.

رئیس بیمه مرکزی با تاکید بر اینکه استارتاپ‌ها می‌توانند باعث نفوذ چتر بیمه در جامعه، ‌امنیت سرمایه‌گذاری، سرزندگی و مسئولیت و بیمه شوند، گفت: نفوذ بیمه جزو دستورات رئیس‌جمهور است که در جلسه هیات دولت بر آن تاکید شد؛ از این رو ما در صدد هستیم صنعت بیمه بتواند چتر خود را در سطح جامعه بگستراند.

سلیمانی با اشاره به فعالیت ۱۰ شرکت استارتاپی در بخش‌های بیمه‌ای یادآور شد: این شرکت‌ها برای ادامه فعالیت باید از لحاظ صلاحیت فنی و علمی به تایید بیمه مرکزی برسند و امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم بستری برای فعالیت این شرکت‌ها فراهم کنیم.

رئیس بیمه مرکزی همچنین با تاکید بر اینکه استارتاپ‌ها در دو سال اخیر وارد فعالیت‌های بیمه‌ای شده‌اند، اضافه کرد: خوشبختانه امروزه بیمه مرکزی این واقعیت را پذیرفته است که این نوع شرکت‌ها در جهت رشد و توسعه صنعت بیمه و نه علیه فعالیت‌های بیمه عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: طبیعی است که فعالیت این شرکت‌ها در بخش‌های بیمه‌ای نیاز به قوانین دارد، ولی در حال حاضر این قوانین در حال پیش‌نویس است و در اولین فرصت در شورای عالی بیمه، ‌ قوانین مربوط به آن تصویب خواهد شد.

به گفته سلیمانی، در حال حاضر این شرکت‌ها در قالب کارگزاران صنعت بیمه فعالیت می‌کنند که با تصویب قوانین مربوط این شرکت‌های فناور می‌توانند در جهت توسعه خدمات بیمه‌ای فعالیت کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.