مجلس پیگیر افزایش یارانه کم درآمدها

مجلس پیگیر افزایش یارانه کم درآمدها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، از پیشنهاد برخی نمایندگان برای افزایش یارانه نقدی خبر داد و گفت: دولت مشکلی برای پرداخت یارانه ندارد، زیرا این منابع از جیب مردم تامین می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد،سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با ایبِنا با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ٩٨ توجهی به افزایش یارانه نقدی نداشته است، گفت: پیشنهادی مبنی بر افزایش یارانه نقدی مردم از سوی برخی نمایندگان با توجه به وضعیت معیشتی جامعه مطرح شده است. نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمانی که یارانه نقدی برای اولین بار پرداخت شد ارزش پول ملی ما حداقل ٣ برابر زمان فعلی بوده است، افزود: در حال حاضر ۴۵ هزار و ۵٠٠ تومان یارانه نقدی کمتر از ١۵ هزار تومان ارزش دارد.

وی با بیان اینکه پولی که تحت عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت می شود از جیب دولت خارج نمی شود، تصریح کرد: زمانی که بحث هدفمندی یارانه ها مطرح شد دولت برای جلوگیری از اسراف منابع اقدام به اجرای این طرح کرد، اما متاسفانه مسیر اشتباه طی شده در این طرح کمکی به استفاده بهینه از حامل های انرژی هم نکرد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه به ثروتمندان بیش از فقرا صورت گرفته است، گفت: فرد متمول پس از اجرای طرح هدفمندی از حامل های انرژی بیشترین استفاده را کرده در حالی که فرد ضعیف جامعه تنها همان ۴۵ هزار و ۵٠٠ تومان را دریافت کرده است.

وی ادامه داد: اگر قانون به درستی اجرا شده بود مشکلات فعلی وجود نداشت، از اینرو اینکه دولت می گوید بحث پرداخت ماهانه یارانه دست و پاگیر شده صحت ندارد زیرا این منابع از جیب مردم تامین می شود تا از خزانه دولت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان با ارایه پیشنهادی خواهان افزایش یارانه کم درآمدها بوده و به طور حتم با پیگیری این موضوع بهبود وضعیت معیشتی اقشار متوسط و ضعیف جامعه را دنبال می کنند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.