افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن مسأله ای بسیار مهم است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی:

افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن مسأله ای بسیار مهم است

یک‌شنبه, ژانویه 6, 2019 - 10:19 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

اگر ما به‌ دنبال اصلاح نظام بانکی هستیم باید سیاست افزایش سرمایه بانک‌های توسعه ای خصوصاً بانک صنعت و معدن را جدی‌تر دنبال کنیم زيرا با توجه به شرايط پيش رو، سرمایه گذاریهای جدید شرط مواجه شدن با رکود تورمي خواهد بود.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،علي بختيار نماينده مردم گلپايگان و خوانسار با بيان اين مطلب افزود: با توجه به بحث اشتغال و جلوگيري از ابتلاي اقتصاد به بحران ركود تورمي، پشتيباني و تأمين مالي پرو‍‍ژه هاي صنعتي اهميت زيادي دارد.

وي گفت: مجلس در بودجه سال 97 تصميم گرفت 20 درصد از منابع طرحهاي سرمايه اي را كاهش داده و به اشتغال و بانكها اختصاص دهد.

بختيار بیان داشت: هم اكنون با توجه به شرايط واحدهاي توليدي مشكل كارخانه ها از بابت سرمايه در گردش حل نشده و ضمناً اين واحدهاي صنعتي براي توسعه مشكل دارند.

عضو كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: اگرچه بانك صنعت و معدن در تخصيص و اعطاي تسهيلات خوب عمل كرده اما انتظارات ما در حوزه صنعت هنوز برآورده نشده است و براي تأمين نقدينگي واحدهاي توليدي دولت بايد از اين بانك توسعه اي حمايت كند.

وی در پايان خاطر نشان كرد: واحدهاي توليدي بسياري وجود دارند كه براي تكميل پروژه و تأمين سرمايه در گردش در صف انتظارند و براي حل مشكل آنها و جلوگيري از تعطيلي اين واحدها و بيكاري افرادي كه در بخش صنعت كشورمشغول به كار هستند، دولت و مجلس بايد سريعاً وارد عمل شده و منابع مالي در اختيار اين بانك قرار دهند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.