کارنامه ۹ ماهه تسهیلات حمایتی بانک مسکن منتشر شد

کارنامه ۹ ماهه تسهیلات حمایتی بانک مسکن منتشر شد

رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن از پرداخت ۱۱۰ هزار و ۱۶۱ فقره تسهیلات حمایتی در نه ماهه ابتدایی سال جاری به متقاضیان سراسر کشور خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، ندا کسری کرمانشاهی رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با اشاره به فعالیت بانک مسکن در پرداخت تسهیلات حمایتی به متقاضیان سراسر کشور عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه مجموعا ۱۱۰ هزار و ۱۶۱ فقره تسهیلات حمایتی در پنج گروه مختلف به ارزش ۲ هزار و ۳۴۷ میلیارد و ۱۱۳ میلیون و ۶۳ هزار تومان از سوی بانک مسکن به متقاضیان سراسر کشور اعطا شد.
وی با بیان اینکه بخش مهمی از تسهیلات حمایتی پرداخت شده به بخش بافت های ناکارآمد شهری، حوادث غیرمترقبه و همچنین تسهیلات قرض الحسنه همچون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مربوط می شود، عنوان کرد: با توجه به اهمیت احیا و بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری و توجه دولت به این بخش، بانک مسکن طی سه فصل ابتدایی سال جاری ۹ هزار و ۴۴۰ فقره تسهیلات ویژه بافت های ناکارآمد شهری پرداخت کرده است. بیشترین سهم از تسهیلات پرداخت شده در این بخش، معادل ۷ هزار و ۳۸۹ فقره تسهیلات به فروش اقساطی سهم الشرکه بافت فرسوده شهری برای واحدهای مسکونی خارج از طرح مسکن مهر مربوط می شود.
به گفته کرمانشاهی تسهیلات پرداخت شده برای بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری ارزشی بالغ بر ۶۹۱ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۷۸۵ هزار تومان داشته است.
وی اضافه کرد: در نه ماه مورد بررسی رقمی معادل ۳۳۳ میلیارد و ۳۰۲ میلیون تومان تسهیلات مشارکت مدنی (تسهیلات نوسازی) برای واحدهای مسکونی واقع در محدوده بافت فرسوده خارج از طرح مسکن مهر نیز پرداخت شده است.
رییس اداره کل تسهیلات تبصره ای بانک مسکن با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور ۲۱ هزار و ۱۸۵ فقره تسهیلات حوادث غیرمترقبه نیز از سوی بانک مسکن اعطا شده است، گفت: ارزش ریالی تسهیلات پرداخت شده برای واحدهای مسکونی آسیب دیده در حوادث غیرمترقبه معادل ۳۶۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
وی در عین حال افزود: بانک مسکن از ابتدای سال ۹۷ تا پایان آذر ۵۹ هزار و ۶۷۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه نیز به متقاضیان سراسر کشور پرداخت کرده است.
کرمانشاهی تصریح کرد: مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده در نه ماهه ابتدایی سال جاری، ارزشی بالغ بر ۷۸۹ میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۵۸۲ هزار تومان داشته است. در این بخش بانک مسکن برای پاسخ دهی به تقاضای زوجین سراسر کشور جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز، ۳۲ هزار و ۳۳۷ فقره تسهیلات پرداخت کرده است.
وی به تسهیلات پرداخت شده برای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز طی نه ماهه ابتدایی امسال مجموعا ۱۶ هزار و ۹۲۸ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.