قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۸ هزار و ۷۰۱ تومان و قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان اعلام شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، امروز شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۸ هزار و ۷۰۱ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۸ هزار و ۴۱۶ تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۸ هزار و ۷۴۳ تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی ۲۸ هزار و ۴۵۷ تومان قیمت خورده است.

پیش‌بینی قیمت دلار در هفته جاری
به گزارش تجارت‌نیوز، روند قیمت دلار در بازار هرات هم در حال افزایش است اما این روند تند نیست و به آرامی پیش می‌رود. اما سوالی که وجود دارد این است که دلار در هفته جاری چه روندی را طی می‌کند؟

علی اصغر سمیعی، رئیس کانون صرافان تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: بر اساس معیار تفاضل نرخ تورم در کشور و کشورهای حوزه دلار، پیش‌بینی می‌شد دلار در اوایل سال ۱۴۰۱ به قیمت حدود ۳۵ هزار تومان برسد. با توجه به نرخ تورم در کشور، این قیمت باید بالاتر می‌رفت و وارد کانال‌های ۳۹ تا ۴۰ هزار تومان ‌می‌شد. این قیمت‌ها، نرخ واقعی دلار است. اما دولت نرخ دلار را در بازارها تغییر می‌دهد.

رئیس کانون صرافان توضیح داد: باید به این نکته توجه کرد که جلوگیری از افزایش طبیعی نرخ دلار، برای کشور اقتصادی نیست. ۸۰ درصد عرضه ارز در کشور به دست بانک مرکزی صورت می‌گیرد.

به همین دلیل، دولت و بانک مرکزی می‌توانند قیمت‌سازی و نرخ غیرواقعی دلار را به بازار تحمیل کنند. در نتیجه، به نظر می‌رسد دولت و بانک مرکزی در هفته جاری نیز، از افزایش قیمت دلار در بازار جلوگیری کند و بازار با نوسان کمی همراه باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.