نقش مهم انتخاب ۲۹ اردیبهشت در ایران ۱۴۰۰

آخرین توصیه انتخاباتی دیوان اقتصاد را حتما بخوانید ؛

نقش مهم انتخاب ۲۹ اردیبهشت در ایران ۱۴۰۰

چهارشنبه, می 17, 2017 - 05:55 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

دیگر به ساعت های آخر تبلیغات انتخاباتی و روز سرنوشت ساز نزدیک شدیم و هم اکنون شماره معکوس شروع شده است.

دیوان اقتصاد در روزهای گذشته همانند سایر رسانه ها  تا حدودی به تحلیل اوضاع و احوال انتخابات با زبان طنز پرداخت  و از فردا ( ۵ شنبه) هرگونه تبلیغات یا مطلب انتخاباتی ممنوع است البته این ممنوعیت شامل همه رسانه ها حتی مردم کوچه و خیابان است بجز خبرگزاری های ت ، ف  و روزنامه های و ، ک ، ج و چند سایت بی نام و نشان دیگر و از همه مهم تر رسانه شبهه ملی که  تا همیشه در این دنیا و آن دنیا از سبد همه ممنوعیت ها  خارجند و نامه نگاری های ستاد نظارت برانتخابات و ستاد نظارت بر مطبوعات و همه ستادهای نظارت داخلی و خارجی و اعتراض مردم  به این روش نابرابر بی نتیجه خواهد بود و قبلا همین بوده بعدا هم همین خواهد بود.
اکنون در روز پایانی هم به بررسی رفتار انتخاباتی رسانه های بی طرف دوست و برادر با یک کاندیدا می پردازیم و هم یک توصیه انتخاباتی به مخاطبان همراه خود در این چند روز می کنیم.

**صدا و سیمای  یک طرف!

در واقع صدا و سیمان ( ن خودبخود اضافه شده) رفتاری بیطرفانه و مهربانانه  از یک سو با یک کاندیدا و رفتاری  براندازانه( البته از نوع نرم) با کاندیدای دیگر داشته است و در نشان دادن تصاویر همایش ها و برنامه های کاندیدای دوست و برادر تا جایی پیش رفت که به فتو شاپ و میکس از همه هواداران ایران در فوتبال و والیبال و اندکی هم برگرفته از انتخابات اخیر فرانسه روی آورد و نقطه مقابل در پخش برنامه های کاندیدایی که نه دوست است و نه برادر ، گذری کوتاه داشت آن هم با تصاویر مات و تیره و صامت( بی صدا) نه اینکه رسانه شبهه ملی مقصر باشد جمعیت هوادار آن کاندید خودشان آدم های ساکتی بودند و شعار نمی دادند و….

حالا اینکه یک همایش دوست و برادر را چند هزار بار زیرنویس کرده و نوشته با شهردار سابق می روند  مصلی، بشتابید!! مگر اشکالی دارد ؟ اصلا مگر وظیفه صدا و سیمان همین اطلاع رسانی نیست؟ خوب اخبار همایش های دیگر وسط سریال های آرشيوي به دستشان می رسد ، نمی توانند زیرنویس کنند این که اعتراض ندارد؟ چون جام جم  به مصلی  نزدیک تر است تا ورزشگاه آزادی معلوم است که اخبار مصلی قابل پوشش است ولی ورزشگاه آزادی به دلیل دوری راه صدای مردمش به جام جم نمی رسد…....بگذریم از این رسانه عجیب الخلقه.

**خبرگزاری ها و روزنامه های طرفدار دوست و برادر

یکی از روزنامه های معروف کشور که  ( به دلیل ترس از همان روزنامه) از ذکر نامش خودداری می کنیم که در کل نه با ۱۱ رییس جمهور, نه با مردم نه با خودش نه با کارمندانش نه با بچه هایش و سوپری محله اش و .  ….سر دوستی ندارد به نظر می رسد، همذات پنداری صدا و سیما با تفکرات آن روزنامه وزین باعث شده مدیر مسوول روزنامه با خیال راحت به استراحت بپردازد و مسئولیت براندازی نرم یک کاندیدا را به رسانه میلی تفویض کند.
حکایت خبرگزاری های ممنوع الانتخابات به دلیل ارتزاق دولتی یا بیت المال دیدنی است، وقتی لینک اقتصادی این خبرگزاری ها را بزنید که اخبار اقتصادی را مرور کنید دو حالت دارد یا به شدت تیترها در انتقاد عملکرد اقتصادی دولت عالیه است که گاهی اوقات با دولت عثمانی به خصوص سلطان سلیمان غارتگر مقایسه شده ( چون مردم ایران زمین بیش از همه این پادشاه عثمانی را می شناسند) و حالت دوم اینکه در وصف برنامه ها و عملکرد اقتصادی کاندیداها ی دوست و برادر آن چنان  رویا  پردازی می کنند که تورهای لاکچری جزایر تفریحی قناری ، موریس و مالدیو به فکر جایگزینی ایران در صورت رییس جمهورشدن آن کاندیداها افتاده اند.

**و بالاخره توصیه به مردم برای انتخاب بهتر

در صورت یک انتخاب دیگر ، ایران را در سال ۱۴۰۰ تصورکنید ؛  انتخابات دولت سیزدهم است، تلگرام و اینستاگرام و توییترو هر آنچه فضای مجازی نامیده می شده که فیلتراست آن هم از نوعی که هیچ وی پی انی بازش نمی کند ، روزنامه ها و خبرگزاری ها هم که بجز و، ج، ک ،ف، ت وصدا و سیمای همیشه جاودان ، بسته شده از جمله دیوان اقتصاد ، کاندید هم که یک نفر بیشتر نیست حالا شاید برای رقابتی کردن فضا میر سلیم هم باشد، دلار که به دلیل بازگشت تحریم ها ۱۰۰۰۰ تومان شده ، آن ۵ میلیون نفرهم که قالیباف وعده سرکار رفتنشان را داده بود درخیابان ها سرکارند!!! ، پارس جنوبی که منحل شده و نفت و گاز در اثر برداشت  قطری ها  تمام شده ، حساب ذخیره ارزی به صفر رسیده ، ۲۰۰ _۳۰۰ تا بابک زنجانی هم تولید مثل شده ، همه سفارت ها از بس از دیوارش بالا و پایین رفتند بسته شده، فرودگاه بین المللی به خاطر تمدید نشدن گذرنامه های مردم و بسته شدن آژانس های هواپیمایی به دلیل قطع رابطه با همه دنيا بجز کره شمالی و جیبوتی ، به کنسول گری همان جیبوتی تبدیل شده ، همه خوانندگان کشور هم در سراسر ایران و جهان ممنوع الصدا و کنسرت شدند ، سینمایی هم در کار نیست ، با این اوصاف دیگرخود دانید رای بدهید یا ندهید از نیمه راه برگردید یا ادامه دهید.
تازه مهم تر از همه  اگر از نیمه راه برگردید دیگر ما دیوانی ها هم نیستیم یعنی نمی گذارند که باشیم که توصیه ای یا  پیشنهادی برای انتخاب بهتر داشته باشیم ، پس برای نه به فیلترینگ  فضای مجازی به ویژه دیوان اقتصاد همان ،مشاورانتخابات ۹۶ شما  و نه به دلار ۱۰۰۰۰ تومانی و نه به سرکاری ۵ میلیون جوان که تا آن موقع دیگر پیر شده اند و سر کار نرفته اند، دوباره لبخند ، دوباره پیوند ودوباره ایران( البته درلفافه گفته شد که به چه کسی رای دهیم.)
* زهره مجتهد زاده*




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.