برنامه ویژه دولت برای سهام عدالت

رئیس سازمان بورس عنوان کرد:

برنامه ویژه دولت برای سهام عدالت

شنبه, اوت 6, 2016 - 14:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره راه‌اندازی بازار مشتقه ارز، سهام عدالت و آینده بازار سهام به ارائه توضیحاتی پرداخت.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،شاپور محمدی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره راه‌اندازی بورس ارز اظهار کرد: برای ایجاد این بازار، باید تنظیماتی از دیدگاه کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی انجام و نظرات نهایی در خصوص مصوبه شورای عالی بورس از بانک مرکزی دریافت شود تا به راه‌اندازی این بازار نزدیک شویم.

وی با بیان اینکه در مجموع رویکرد بانک مرکزی با راه‌اندازی بازار مشتقه ارز مثبت است، گفت: راه‌اندازی این بازار در بورس کالا پیشنهاد شده و در این زمینه نیز باید هماهنگی‌های لازم با بانک مرکزی انجام شود.

محمدی در خصوص سهام عدالت نیز گفت: دولت برنامه مفصلی برای سهام عدالت دارد، به طوری که لایحه‌ای از طرف وزارت امور اقتصادی و دارایی تقدیم دولت شده و پیگیری‌های این کار در حال انجام است. به محض آنکه شرایط برای تغییرات قانونی با اذن مقام رهبری مهیا شود، خرید و فروش سهام عدالت قابل انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص تغییر حجم مبنا و حد نوسان در معاملات بازار سهام، گفت: بحث‌های مطرح شده در این موارد، بیشتر بررسی و بازنگری است به طوریکه تغییر در حجم مبنا و حد نوسان اگر باعث کارایی بیشتر بازار سرمایه شود، در این متغیرها تجدید نظر خواهیم کرد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از آینده بازار سهام چیست؟ گفت: پیش‌بینی بنده از آینده بازار، مثبت و روبه رشد است. به طوریکه سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی باید فرصت‌های موجود در شرکت‌ها را شناسایی و براساس این فرصت ها و استراتژی‌ها سرمایه‌گذاری شان را تنظیم کنند.

وی تاکید کرد: به سرمایه‌گذاران توصیه می کنم استراتژی‌های سرمایه‌گذاری خود را بر اساس عوامل بنیادی شرکت ها طراحی کنند، چراکه آنچه در بلندمدت بر بازارهای مالی حکم فرماست، سودآوری شرکت هاست.

احتمال تغییر در حجم مبنا و حد نوسان وجود دارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان تجدید نظر در ریزساختارهای بازار سرمایه خبر داد و گفت: در صورتی که تغییر در ریز ساختارها مانند حجم مبنا و حد نوسان باعث کارایی بیشتر بازار سرمایه شود، در این متغیرها تجدید نظر خواهیم کرد.

 به گزارش سنا، شاپور محمدی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه سرمایه گذاران فرصت های موجود در شرکت ها را شناسایی و بر اساس آنها استراتژی سرمایه گذاری خود را طراحی می کنند، گفت: شرایط شرکت ها رو به بهبود است و برنامه های خروج از رکود در بخش تولیدی در حال جواب دادن است.

محمدی در پاسخ به سوالی در خصوص رشد بازار پس از تغییرات مدیریتی در سازمان بورس اظهار داشت: نوسان های بازار تابع فرصت های شرکت ها است.

به گفته وی ممکن است برخی فرصت‌ها در مقاطعی مورد بهره برداری قرار نگرفته باشد و در زمانی دیگر از آن فرصت ها استفاده شود. بنابراین تغییرات بازار همه باید بر اساس عوامل بنیادی شرکت ها باشد.

به گفته رییس سازمان بورس ممکن است تغییرات مدیریتی در سازمان بورس باعث خوش بینی های به وجود آمده در بازار سرمایه باشد که من از همه فعالان در این خصوص تشکر می کنم.

وی به سرمایه گذاران توصیه کرد: استراتژی های سرمایه گذاری خود را بر اساس عوامل بنیادی شرکت ها طراحی کنند؛ چراکه آنچه در بلند مدت بر بازارهای مالی حکم فرماست، سودآوری شرکت ها است.

محمدی با اشاره به اینکه سیاست های خروج از رکود در خصوص شرکت های تولیدی در حال به نتیجه رسیدن است، تصریح کرد: از این حیث سرمایه گذاران می توانند فرصت های خوبی را شناسایی کنند.

وی همچنین اولین اولویت کاری خود برای سهامداران را معرفی ابزارهای جدید دانست و گفت: بحث اختیار خرید و اختیار فروش که جزو ابزارهای مشتقه است به زودی در بورس اوراق بهادار تهران عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان بورس ابزارهای مشتقه را یکی از فرصت های سرمایه گذاری دانست و گفت: بحث حل شدن مشکلات نقدینگی و مسایل بانکی شرکت هایی که در حوزه کارگروه های استانی و ملی قرار داشتند نیز به زودی در بازار تاثیر مثبت خواهد گذاشت و امید داریم این فرصت ها به رشد بازار سرمایه کمک کند.

محمدی همچنین در خصوص راه اندازی بورس ارز نیز گفت: هماهنگی های لازم با بانک مرکزی انجام شده، مواد لازم در شورای عالی بورس نیز به تصویب رسیده است و زیر ساخت های راه اندازی این بازار در بورس کالا نیز آماده است اما باید تنظیماتی از دیدگاه کنترل بازار ارز توسط بانک مرکزی انجام شود. همچنین به زودی مصوبات شورای عالی بورس به بانک مرکزی ارسال و نظرات آنها دریافت می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.