شروع فعالیت 4 کارگزاری بر خط بیمه تا یکماه آینده

اختصاصی دیوان اقتصاد؛

شروع فعالیت 4 کارگزاری بر خط بیمه تا یکماه آینده

مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای گفت:برای کارگزار آنلاین حدود 100 تقاضا دریافت کرده ایم که تاکنون 4 مورد بررسی شده و تاییدیه دریافت کرده اند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،نمن الحسینی با اشاره به این که نیمی از تقاضاها به علت نداشتن شرایط لازم رد می شوند افزود:در این طرح شرکت های حقوقی واجد شرایط هستند نه اشخاص حقیقی که در گام نخست باید مستنداتی دال بر داشتن بستر های لازم خدمات آنلاین،گواهی اعتماد الکترونیک،گواهی امنیت....ارائه دهند و در مرحله بعد با ارسال  مدارک به بیمه مرکزی و دریافت تاییدیه ،مجوز دریافت کنند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساماندهی شرکت ها توسط بیمه مرکزی ،انتقاد و شکایات افراد نیز در این طرح دیده شده است.
مدیر کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای در پاسخ به این سوال مبنی بر این که در سالهای گذشته فروش بیمه نامه آنلاین توسط استارتاپ ها وجود داشته چه تفاوتی بین آنها و کارگزاری وجود دارد گفت: فعالیت استارتاپ ها بدون مجوز و نظارت بوده که با این طرح می توانند در قالب شرکت حقوقی درخواست داده و با طی کردن مراحل مجوز کارگزاری بر خط دریافت کنند.
گفتنی است، براساس تصویب شورای عالی بیمه، کارگزاری های آنلاین می توانند در بخش هایی مانند «ایجاد امکان مقایسه و ارایه مشاوره آنلاین در زمینه نرخ و شرایط خدمات بیمه به متقاضی خدمات بیمه‌ای» فعالیت کنند.
همچنین بازاریابی و امکان فروش آنلاین در رشته‌های بیمه‌ای برای مؤسسه های بیمه، نمایندگان آنها و کارگزاران رسمی بیمه برابر این مصوبه فراهم می شود
فراهم شدن امکان واریز آنلاین حق بیمه بوسیله اتصال به سیستم‌های مالی موسسه بیمه نیز از بخش‌های دیگر این مصوبه است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.