اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آتی

اتصال شبکه برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه تا چند ماه آتی

جمعه, سپتامبر 11, 2020 - 11:20 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو گفت: ظرف چندماه آینده پروژه مطالعاتی سنکرون‌سازی (اتصال شبکه برق) سیستم برق ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه به اتمام خواهد رسید و پس از آن عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

به گزارش دیوان اقتصاد،«رضا اردکانیان» در گفت و گو با ایرنا افزود: شبکه برق کشورمان برای سنکرون شدن(اتصال) با سیستم برق فدراسیون روسیه دو مسیریکی از طریق جمهوری آذربایجان و یکی هم از طریق ارمنستان و گرجستان پیش رو دارد.

وی ادامه داد: براین اساس هرکدام از این دومسیر زودتر عملی شود از آن استقبال خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: در مسیر ایران، جمهوری آذربایجان، روسیه سه کشور توافق کردند که یک شرکت مهندس مشاور ایرانی مسوول این پروژه باشد که این مشاور انتخاب شده و کار خود را نیز شروع کرده است.

وی افزود: اتصال سیستم‌های برق ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان، طرح بسیار مهم و مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا «رضا اردکانیان» وزیر نیرو پانزدهم اسفندماه ۹۷ در دیدار با «شاهین مصطفی یف» وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: شبکه برق ایران از طریق آذربایجان به روسیه متصل می‌شود.

وی افزود: از طریق جمهوری آذربایجان امکان ارتباط با روسیه را در دست بررسی داریم که به سنکرون (متصل) شدن سیستم برق ایران با روسیه کمک خواهد کرد.

«محمود رضا حقی فام» معاون وقت هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران نیز ۱۲ اردیبهشت سال ۹۸ به ایرنا گفته بود که توافق‌هایی بین کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه انجام گرفته و اقدام‌هایی نیز توسط شرکت مدیریت شبکه ایران درحال انجام است.

وی افزود: سنکرون کردن شبکه برق از یک طرف نیاز به فراهم کردن یک سری ملزومات فنی در کشورمان دارد و از طرف دیگر کشوری مانند روسیه که شبکه‌ای بسیار بزرگ دارد، وقتی بخواهد با شبکه‌ای متوسط مانند شبکه ایران مرتبط شود، هر دو کشور باید مطمئن شوند که این اتصال چه پیامدهایی خواهد داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.