فروخته نشدن بیمه‌نامه عمر به افراد نابینا کذب است

رئیس کل بیمه مرکزی:

فروخته نشدن بیمه‌نامه عمر به افراد نابینا کذب است

رئیس کل بیمه مرکزی گفت:مشکلی بابت بیمه عمر نابینایان وجود ندارد و اگر موردی از تخلف شرکت‌های بیمه‌ای مشاهده شد، افراد می‌توانند موضوع را به بیمه مرکزی اعلام کنند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, چندی پیش سهیل معینی مدیرعامل شبکه تشکل‌های نابینایان و کم‌بینایان کشور با اشاره به اینکه عمده شرکت‌های بیمه‌ای حاضر نیستند افراد نابینا را بیمه عمر کنند، اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای معتقدند که این افراد به دلیل حادثه پذیر بودن دارای ریسک بالایی هستند به همین دلیل این افراد را تحت پوشش بیمه نامه عمر قرار نمی‌هند یا بسیاری از پوشش‌ها را حذف می‌کنند.
غلامرضا سلیمانی رئیس بیمه مرکزی د، درباره فروش بیمه عمر به نابینایان گفت:فروخته نشدن بیمه عمر به نابینایان صحت ندارد،زمانی که شرکت های بیمه ای اقدام به فروش بیمه نامه عمر به نابینایان می کنند از آنها آزمایش هایی می گیرند که مربوط به سلامتی افراد است.

وی ادامه داد: مشکلی برای بیمه کردن افراد نابینا وجود ندارد و اگر موردی از تخلف شرکت های بیمه ای مشاهده شد، افراد می توانند موضوع را به بیمه مرکزی اعلام کنند تا پیگیری شود.

همچنین با یکی از شرکت‌های خصوصی بیمه کشور که در زمینه فروش بیمه عمر فعالیت داشت تماس گرفتیم و موضوع عدم فروش بیمه نامه عمر به نابینایان را پیگیری کردیم.

یکی از مدیران این شرکت خصوصی بیمه در گفت‌وگو با خبرنگار بانک و بیمه اظهار کرد:مبلغ پرداختی بیمه نامه عمر و تامین آتیه برای همه افراد عادی و معلول یکسان است. همچنین پرسشنامه‌های افراد معلول با ارائه کارت معلولیت به رویت پزشک معتمد شرکت رسیده و مورد بررسی قرار می‌گیرد که این مورد طی دستورالعملی به همه نمایندگان بیمه اطلاع رسانی شده است.بعد از تشخیص پزشک معتمد بیمه با فرد نابینا یا معلول قرارداد منعقد می‌شود.

وی ادامه داد: نحوه پوشش‌های بیمه برای معلولان در زمان صدور بیمه نامه مشخص می‌شود و هر نوع تعهدی که در زمان عقد قرارداد تعیین شده باشد بیمه گذار باید باید در زمان بروز خسارت پرداخت کند.

لازم به ذکر است بیمه عمر یکی از انواع بیمه اشخاص است که علاوه بر ارائه پوشش‌هایی در زمان حیات، پوشش‌های مخصوص در مقابل خطر‌های فوت نیز ارائه می دهد و شخص بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت مبلغی به عنوان حق‌بیمه و انتخاب پوشش‌های مورد نظر، بیمه عمر مناسب خود را از شرکت بیمه تهیه کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.