۷.۷ میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند

۷.۷ میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این‌که ۷.۷ میلیون خانوار ایرانی اجاره‌نشین هستند، گفت: دولت بخش تولید مسکن را رها کرده است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از تسنیم،  حمیدرضا حاجی بابایی در باره علت طولانی شدن اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: همیشه در اینگونه موارد نخستین موضوعی که طرح می شود برخورد جدی است، اما باید توجه داشت که هر گونه سیاستگذاری که لطمه به روند خانه سازی بزند، مضر است و در طراحی و اجرای قوانین باید به این امر دقت کرد.

وی با بیان اینکه وام مسکن قطعا برای خانه دار شدن کافی نیست، افزود: دولت مبالغ زیادی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و آثار آن اختصاص داد و اکنون 20 هزار میلیارد تومان برای وام ودیعه مسکن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد این مبلغ را با همین روند پرداخت کنند، به 700 هزار نفر وام پرداخت می شود در حالیکه در کشور  7 میلیون و 700 هزار مستاجر داریم که 2 میلیون نفر از آنها در اولویت هستند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برای پرداخت وام ودیعه مسکن به این 2 میلیون نفر 60 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است، تصریح کرد: اگر رقم وام ها دو برابر شود دولت به 120 هزار میلیارد تومان بودجه برای این 2 میلیون نفر نیاز دارد که رقم بسیار بالایی است.

حاجی بابایی گفت: بانک باید برای پرداخت وام اراده داشته باشد و وقتی مسئولیتی بر عهده کسی گذاشته می شود باید منابع آن نیز تامین شود.

وی با بیان "اگر بتوانیم سالانه یک میلیون مسکن بسازیم بسیاری از مشکلات حل می شود"، افزود: اگر طی 7 سال اخیر ه رسال یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته و تحویل می‌شد، امروز گرانی، تورم، کاهش ارزش پول ملی، افزایش قیمت ارز و... را نداشتیم.

وی تاکید کرد: حرف‌هایی که می‌زنم هیچ شائبه سیاسی ندارد و مباحث کارشناسی است. ما هیچ چاره‌ای نداریم جز این‌که بخش تولید مسکن را فعال کنیم. این خواسته مردم ایران است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.