اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت

اعضای سندیکای بیمه گران ایران میهمان خانه ملت

 نشست مشترک کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی و فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی با اعضای سندیکای بیمه گران ایران در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید محمد کریمی دبیرکل سندیکا، مدیران عامل شرکتهای بیمه و صندوق تامین خسارتهای بدنی مهمان نمایندگان مجلس در خانه ملت بودند و در خصوص چالش ها و مسایل صنعت بیمه با علی نیکزاد نایب رئیس و سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی به گفت وگو نشستند.

در این نشست کریمی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه پشتیبان اقتصاد کشور است، گفت: صنعت بیمه در راه خدمت رسانی بهتر با برخی موانع از جمله دو دسته عوارض روبرو است. نخست عوارض قانونی که متاسفانه به صنعت بیمه درخصوص نحوه هزینه کرد آن گزارشی داده نمی شود و دوم عوارضی که در برخی مناطق شاهد آن هستیم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران از وضع عوارض جدیدی در "لایحه مدیریت یكپارچه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی كشور" تهیه شده توسط وزارت کشور خبر داد و گفت: وزارت کشور در بخش منابع مالی لایحه مدیریت یكپارچه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی كشور ، اخذ 10 درصد عوارض از صنعت بیمه را پیش بینی کرده که این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت در دست بررسی است. ما بشدت مخالف این عوارض هستیم چراکه صنعت بیمه دیگر ظرفیت این فشارها را ندارد. وی با اشاره به مشکلاتی که صنعت بیمه درخصوص اجرای قانون بیمه شخص ثالث روبرواست از نمایندگان مجلس تقاضا کرد برای اصلاح این قانون کمک کنند.

کریمی درباره تکالیف مندرج در برنامه ششم توسعه مبنی بر دستیابی به ضریب نفوذ 7 درصد نیز خاطرنشان ساخت: شأن مردم ایران قطعا بیشتر از این رقم است، اما قانونگذار سازوکارهای لازم برای دستیابی به این رقم را پیش بینی نکرده است. از نمایندگان محترم مجلس تقاضا داریم برای بهره مندی صنعت بیمه از ابزارهای دستیابی به این مهم نیز تدابیری بیاندیشند. سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست درباره مشکلات صنعت بیمه موضوعاتی را بیان کرد. وی با اشاره به دو مشکل عمده صنعت بیمه شامل عوارض و مقررات زائد، گفت: ما در این دو زمینه آمادگی همکاری لازم با صنعت بیمه را داریم و پیشنهاد می شود سندیکای بیمه گران ایران برای نقش ملی صنعت بیمه برنامه ای تهیه و به فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی ارائه دهد. نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعلام خبر تشکیل کمیته بیمه ذیل فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی، گفت: این کمیته متشکل از جمعی نمایندگان مجلس به ریاست  دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و آقای دکتر کریمی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز از سوی صنعت بیمه در این کمیته عضویت خواهد داشت. رئیس فراکسیون توسعه پایدار و تامین مالی، بیمه را یک فعالیت دانش بنیان دانست و گفت: در دوره ای که وزیر اقتصاد بودم بحث کور اینشورنس را مطرح کردم؛ خیلی سریع بحث اینشورتک مطرح شد و حالا موضوع بلاک¬چین مطرح است. سرعت تحول بالاست و صنعت بیمه کشور باید متناسب با این تحولات حرکت روبه جلو داشته باشد.

همچنین در ادامه این نشست علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صنعت بیمه در کشور مظلوم واقع شده است، گفت: کاهش ارزش پول ملی و نبود ثبات اقتصادی، مشکلات جدی برای فرآیند بیمه گری پدید آورده است. نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره لزوم نظارت بر هزینه کرد عوارض پرداختی صنعت بیمه به دستگاه های مختلف گفت: این آمادگی وجود دارد که دستگاههای اجرایی دریافت کننده عوارض به مجلس احضار و در جلسات مشترک با بیمه گران نحوه هزینه کرد آنرا اعلام کنند تا این گزارش مورد بررسی قرار گیرد.

نیکزاد همچنین با توجه دادن جمع حاضر به نگاه عمیق رئیس قوه قضاییه به دغدغه های فعالان اقتصادی کشور، اعلام آمادگی کرد مشکلات بیمه گران در قوه قضاییه را پیگیری نماید. در این نشست همچنین تعدادی از مدیران عامل از جمله محمد رضایی مدیرعامل بیمه ایران، علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی، ابراهیم کاردگر مدیرعامل بیمه دانا، مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه کوثر و هادی اویار حسین مدیرعامل بیمه پارسیان سخنانی را درباره مشکلات صنعت بیمه ابراز کرده و پیشنهاداتی برای رفع این مشکلات ارایه کردند. گفتنی است در این جلسه علاوه بر علی نیکزاد نایب رییس مجلس و سید شمس الدین حسینی رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل 44 قانون اساسی؛فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان و سرخس، رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه‌های جهادی مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و دکتر علی اصغر باقرزاده نماینده مردم بابلسر و فریدونکار و نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.