تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از غیر زندگی

تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از غیر زندگی

صفری گفت: تفکیک حساب بیمه‌های زندگی از غیر زندگی به این منظور است که ما بتوانیم منابع مالی حاصل از حق بیمه‌های زندگی را از سایر حساب‌ها جدا کرده و آن منابع مالی را در جای دیگری سرمایه گذاری کنیم.
 

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، امیر صفری، مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی اظهار کرد: تفکیک حساب بیمه های زندگی از  غیر زندگی به این منظور است که ما بتوانیم منابع مالی حاصل از حق بیمه های زندگی را از سایر حساب ها جدا کرده و آن منابع مالی را در جای دیگری سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم درآمدهایی که از منابع مالی ذخایر ریاضی به دست می آوریم را به طور جداگانه نگهداری کنیم. همچنین نباید  درآمدها صرف بیمه های زندگی و صرف پرداخت خسارت برای رشته های دیگر و پرداخت سود به سهام دار شود. 

صفری بیان کرد: بیمه مرکزی با همکاری سازمان  حسابرسی  نمونه صورت های مالی را پیگیری و تصویب کرد. تفکیک حساب ها به این معناست که منابع مالی جدا باشند و در آمد حاصل از سرمایه گذاری این منابع مالی صرف بیمه گذاران بیمه عمر در قالب سود مشارکت در منافع به بیمه گذار پرداخت شود.

این مقام مسئول گفت: در سال ۹۸ موفق شدیم درآمد سرمایه گذاری که در صورت‌های مالی به آن اشاره شده بود، با رایزنی و پیگیری از شرکت‌های بیمه درآمد سرمایه گذاری که در صورت‌های مالی به آن اشاره شده بود را ۲۱ درصد افزایش دهیم. حتی اگر شرکت بیمه‌ای خواست از این منابع استفاده کند، در قالب استقراض و به صورت موقت باشد وبتواند دوباره به حساب بازگردد.
مدیر کل نظارت بر بیمه‌های زندگی تصریح کرد: ما همه منابع ذخایر ریاضی را سرمایه گذاری کردیم که حدود ۳۵ درصد سرمایه گذاری‌ها از محل منابع حق زندگی بوده است. انتظار داریم درسال جدید تمام این ۳۵ درصد بتواند درآمد ایجاد کند. زیرا منابع مالی بیمه‌های زندگی بلند مدت‌تر هستند. در سال ۹۸ از این ۳۵ درصد، توانستیم فقط ۲۷ درصد درآمد ایجاد کنیم؛ بنابراین ۸ درصد انحراف در ایجاد درآمد یا در ثبت و شناسایی درآمد در صورت‌های مالی بوده است.

صفری ادامه داد: در بعضی از شرکت‌ها تا ۴ برابر این انحراف وجود دارد. به طور مثال شرکتی اعلام می‌کند از ۱۰۰ درصد سرمایه گذاری حدود یک چهارم درآمد ایجد کرده است. بیمه مرکزی حتما این مسائل را پیگیری و این انحرافات را شناسایی می‌کند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.