بسیاری از سهام ارزنده بوده و قابلیت سرمایه‌گذاری دارند

بسیاری از سهام ارزنده بوده و قابلیت سرمایه‌گذاری دارند

بهروز خدارحمی گفت: «این روزها گزارش‌های فصلی بسیار خوبی از برخی صنایع، نمادها و شرکت‌ها داریم که هنوز توسط مشارکت‌کنندگان در بازارسهام دیده نشده است.»

به گزارش دیوان اقتصاد، بهروز خدارحمی، مدیر عامل گروه مالی سپهر صادرات در برنامه ای تلویزیونی ضمن بررسی نوسانات بازارسرمایه گفت: در کنار خوش یمن بودنِ افزایش بیش از انتظار افرادی که به جمع بازارسرمایه پیوستند، می توان گفت این افراد هنوز آموزش‌ها و زیرساخت های لازم را برای ورود به این بازار نداشتند که در نتیجه آن برخی نمادها رشد خیره کننده ای یافتند و گاه فاصله زیادی نسبت به ارزش ذاتی خود پیدا کردند (هرچند که کلیت بازار درگیر این اتفاق نشد).

وی توضیح داد: نگرانی‌ها بیشتر برای آن دسته از سرمایه گذاران وجود داشت که در پیک قیمت ها وارد بازار شدند، بنابراین بعد از اصلاح شاخص با ضرر رو به رو شداند و به نوعی بخشی از سرمایه یا تمامی سودی که به دست آوردند را از دست دادند بنابراین سرمایه گذاران باید به زمان ورود و خروج از بازار توجه داشته باشند؛ اما می توان گفت در حال حاضر کلیت بازار به ویژه صنایع جذاب که اخیرا گزارش‌های ادواری آنها هم منتشر شده و عملکرد درخشانی هم داشتند، مستعد سرمایه‌گذاری هستند؛ بنابراین در بسیاری از نمادهایی که در بازار وجود دارند، سهام ارزشمند (با این فرض که افراد توانایی تحلیل سهام و تشخیص سهام ارزشمند را دارند) با توجه به کاهش قیمتی که اخیرا در بازار وجود داشته، ارزنده بوده و وضعیت بسیار مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارند.

اظهارنظر افراد «غیرمتخصص» و «تضعیف» بازار

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: در این میان اظهارنظرهای بعضا تند افراد غیرمتخصص در خصوص بازارسرمایه بزرگترین آسیب را به بازارسرمایه زد؛ به طوریکه امروز خبرگزاری های فاقد صلاحیت لازم در این حوزه وجود دارند که در خصوص بازارسرمایه اظهار نظرهای بی‌مهابایی می‌کنند؛ اتفاقی که جز ایجاد فضای روانی بین سرمایه گذاران پیامد دیگری نداشت. تحلیل هایی که به فضای کلی اقتصاد و شاخص های اصلی اقتصاد عمدتا بی توجه بوده است منجر به تخریب بازار شدند؛ این در حالیست که بنابر قانون بازارسرمایه مصوب مجلس شورای در آذرماه ۱۳۸۴، طبق ماده ۴۹ این قانون تنها افرادی اجازه مشاوره سرمایه گذاری را دارند که مجوز لازم را از نهاد ناظر بازارسرمایه (سازمان بورس) بگیرند.

خدا رحمی در خصوص اقداماتی که برای ایجاد ثبات در بازارسرمایه باید انجام داد، گفت: بازار سرمایه نسبت به اخبار و تحلیل ها حساس است. با توجه به این موضوع درخواست میکنم تمام مسئولان صرف نظر از جایگاهشان اجازه دهند که کارهای تخصصی و اعلام عمومی آن داخل خود بازارسرمایه و توسط متخصصین این حوزه انجام شود.

بازار از جنسِ عملیاتی مطلوب است، نگران نباشید

خدارحمی توضیح داد: بازارسرمایه حداقل در چند هفته گذشته حال و هوای خوبی را تجربه نکرده است، اما واقعیت این است که بازارسرمایه از جنسِ عملیاتی، بسیار مطلوبتر از وضعیتی است که مردم فکر می کنند و نگران آن هستند. در نظر داشته باشید که اکنون سرمایه گذاران تازه وارد از میان ده ها خبر مثبت، بیشتر به چند خبر منفی وزن دهی می‌کنند که این موضوع به بروز واکنش های هیجانی منتهی می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.