توفیق بانک مهر ایران برای پایين نگاه داشتن مطالبات معوق

توفیق بانک مهر ایران برای پایين نگاه داشتن مطالبات معوق

مطالبات معوق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا پایان مهر ماه سال جاری همچنان زیر يک درصد است

به گزارش دیوان اقتصاد، در حالی که تعداد و مبلغ تسهیلات پرداخت شده از سوي اين بانک در طول ۴ سال گذشته افزايش چشمگيري داشته نسبت مطالبات به مصارف اين بانک به زير يك درصد كاهش پيدا كرده و اين نسبت تا پايان مهر ماه سال جاري نيز همچنان حفظ شده است.
با عنایت به اینکه بانک مهر ایران یک بانک تخصصي قرض‌الحسنه است كه تسهيلات خرد پرداخت مي‌كند و تعداد تسهيلات پرداختي آن بالاست، پايين باقي ماندن نسبت مطالبات به مصارف براي اين بانك يك دستاورد مهم محسوب مي‌‌شود.
مطالبات معوق یکی از اصلی‌ترین دلايل بروز ريسک‌هاي اعتباري و نقدينگي براي بانک‌هاست و عمدتاً اين‌طور تصور مي‌شود که با افزايش تعداد تسهيلات، اين مطالبات نيز با افزايش روبرو شود. در حالي كه بانك مهر ايران با عملكرد خود، خلاف اين مسئله را ثابت كرده است.
همچنین یکی از دلایل پايين بودن معوقات بانک مهر ايران را مي‌توان در حوزه فعاليت اين بانک جست‌وجو کرد. از آنجايي كه تمام تسهيلات اعطا شده از سوي بانك مهر ايران بر پايه عقد قرض‌الحسنه است، تسهيلات‌گيرندگان اين بانك تعهد بيشتري براي پرداخت اقساط وام خود دارند.
پایین بودن نسبت مطالبات به مصارف بانک مهر ایران باعث شده این بانک قدرت تسهيلات‌دهي خود را حفظ کرده و در چهار سال گذشته تعداد و ميزان تسهيلات پرداخت شده از سوي اين بانک رشد بالايي داشته باشد. متوسط رشد تعداد تسهيلات بانك در سه سال گذشته بيش از ۶۷ درصد در هر سال و متوسط رشد مبلغ تسهيلات بانك در سه سال گذشته بيش از ۷۴ درصد در هر سال بوده كه اين روند در سال جاري نيز ادامه داشته است




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.