کاهش نرخ سود تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان تا 12 درصد

کاهش نرخ سود تسهیلات برای شرکت های دانش بنیان تا 12 درصد

رئیس اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از کاهش نرخ تسهیلات تا 12 درصد و افزایش مدت قرارداد سرمایه در گردش تا 2 سال و طرح های سرمایه گذاری تا 7 سال برای شرکت های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد، مسعود عبدیان بر حمایت، پشتیبانی همه جانبه و نگاه ویژه بانک توسعه صادرات ایران به تامین مالی و ارائه خدمات خاص به شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه با صندوق نو آوری و شکوفایی نرخ سود تسهیلات برای سرمایه در گردش وطرح های سرمایه گذاری تا 12 درصد کاهش و مدت قرار داد سرمایه در گردش تا 2 سال و طرح ها تا 7 سال قابل افزایش است.
به گفته عبدیان برای این منظور باید درخواست تسهیلات شرکت های دانش بنیان در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت و مجوز لازم برای بانک صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: تعیین وثائق برای شرکت های دانش بنیان بر اساس نتایج اعتبار سنجی شرکت ها انجام می پذیرد و علاوه بر وثائق متداول ضمانت نامه های صندوق های نو آوری و شکوفایی استانی تا سقف 400 میلیارد ریال از سوی بانک پذیرفته می شود.
عبدیان اعلام کرد: هریک از مشتریان دانش بنیان می توانند تا سقف 200میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی و 200 میلیارد ریال از محل منابع بانک دریافت کنند.
رئیس اداره کل بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در ادامه گفت: مشاوره به شرکت های صادراتی برای رفع تعهدات ارزی صادراتی و وارداتی از دیگر خدماتی است که به شرکت های دانش بنیان از طریق شعب بانک توسعه صادرات ایران ارائه می شود.
وی افزود: از صندوق توسعه ملی نیز خواستار تعدیل در برخی از شرایط پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش بنیان شده ایم.
عبدیان از مشتریان بانک خواست تا در طول سال و هنگام تنظیم صورت های مالی سالانه خود با حسابرسان مشورت کرده و شرکت را به خاطر مسائل مالیاتی، کوچکتر از حد واقعی نشان ندهند تا دست بانک برای پرداخت تسهیلات به آنها باز باشد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.