درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی و هوایی

درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی و هوایی

چهارشنبه, ژانویه 13, 2021 - 14:50 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر نیرو از درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی با ایران و افزایش عبور هواپیماهای عراقی از آسمان کشور خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از صدا و سیما، رضا اردکانیان در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق با بیان این که، این کمیسیون پس از ۶ سال امروز تشکیل جلسه داده است، گفت: این درخواست در قالب سند همکاری اقتصادی ایران و عراق به امضا رسیده است.

وی با اشاره به مطرح شدن مسائل عمده در خصوص فعالیت تولید کنندگان و تجار ایرانی ادامه داد: در بخش صادرات از ایران به عراق ممکن است مقرراتی وجود داشته باشد که سبب ورود به محدودیت‌هایی به خصوص در محصولات فصلی شود بنابراین صادر کنندگان باید در زمان مناسب از این محدودیت‌ها مطلع شوند، زیرا اطلاع رسانی در لحظات آخر سبب خسارت در این بخش می‌شود در سند همکاری امضا شده امروز، توافق شد که کشور عراق یک ماه پیش از صادرات و یا واردات کالا، مقررات جدید و یا محدودیت‌ها را اعلام کند.

وزیر نیرو با اشاره به تشکیل کمیته صنعتی، کمیته بازرگانی و مالی بین دو کشور برای پیگیری مسائل مربوط به جلسه، افزود: همکاری‌های آبی نیز در کمیته مربوطه به زودی با دعوتی که از وزیر آب عراق انجام شده است مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اردکانیان با اشاره به پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور ادامه داد: این پیشنهاد مورد حمایت طرف عراقی قرار گرفته و امیدواریم مسیر خود را طی کند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از توافقات انجام شده، همکاری‌های علمی به خصوص در بخش پزشکی است که از جمله آن تأسیس یک شعبه از دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور عراق است.

وزیر نیرو از درخواست عراق برای راه اندازی کریدور همکاری دریایی با ایران و افزایش عبور هواپیماهای عراقی از آسمان کشور خبر داد.

این مقام مسئول با ابراز خوشبختی از حضور هیئت عراقی و دیدار سودمند انجام شده در ۲ روز گذشته، گفت: کمیته‌های فنی در بخش‌های مختلف تجارت و خدمات فنی - مهندسی و مسائل مورد علاقه دو کشور در بخش دولتی و خصوصی انجام شده است. امیدواریم کمیته تصمیم گیری که قرار است در سه ماه آینده جلسات مشترک در عراق و ایران برگزار کند عملیاتی شود تا نحوه پیگیری این تصمیمات را مشخص کنند.

امضای سند همکاری ایران و عراق

وزیر نیرو در اختتامیه کمیسیون مشترک ایران و عراق، از امضای سند همکاری بین دو کشور در خصوص مسائل مختلف خبر داد.

رضا اردکانیان در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق، افزود: این سند، با همکاری دو طرف، پس از جلسه دو روزه امضا شد. در این سند به مسائل مورد علاقه دو کشور اشاره شده و ترتیبات لازم و مورد تفاهم انجام شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.