برگزاري اینشورتاک برای نخستین بار در ایران

برگزاري اینشورتاک برای نخستین بار در ایران

مدیر عامل بیمه تعاون در مراسم اینشورتاک گفت: با این رویداد میخواهیم افراد شاغل در صنعت بیمه و شبکه فروش با تقویت مهارت فن بیان و سخنرانی برای گسترش سهم صنعت بیمه در اقتصاد نقش بزرگی ایفا کنند.

به گزارش ديوان اقتصاد، يونس مظلومی با اشاره به پايين بودن ضريب نفوذ بيمه دركشور افزود: در بحث سیاستگذاری و برنامه های راهبردی صنعت بیمه قرار بود ضریب نفوذ بیمه در کشور در برنامه ششم توسعه به ۷ درصد برسد که متاسفانه هنوز ۲/۴ درصد می باشد، و این بر میگردد اولا به آن که بیمه های خرد نظیر( بیمه آتش سوزی،حوادث انفرادی ، بیمه عمر..) جایگاه خود را پیدا نکردند ،دوما به علت پایین بودن فرهنگ بیمه در کشور  می باشد.

حق به جانب، دبیر اجرایی این همایش با بیان اینکه یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌ها در شبکه فروش خدمات بیمه خوب صحبت کردن و ارائه جذاب فواید بیمه‌نامه است، گفت: هر شغلی استانداردهای خاص خودش را دارد که بالاترین استاندارد مشاغل آمریکاست و ما اگر بخواهیم دانش بازاریابی و فروش صنعت بیمه را ارتقا دهیم باید بتوانیم سخنرانان و مذاکره‌کنندگان حرفه‌ای در صنعت بیمه تربیت کنیم.

وی افزود: در این زمینه اولین مسابقه بزرگ سخنرانی در صنعت بیمه برگزار می‌شود و به سخنرانان برتر جوایزی اهدا می‌شود.

در این نشست همچنین یونس مظلومی مدیرعامل بیمه تعاون و رئیس مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه گفت: مردم هیچ وقت صبح با هیجان از خواب بیدار نمی‌شوند که بگویند امروز می‌خواهیم بیمه نامه بخریم، چون بیمه نامه یک خدمتی است که بر اساس قول آینده و وفای به آن قول فروخته می‌شود. اصولا بیمه‌نامه محصولی نیست که خریدنی باشد بلکه محصولی فروختنی است که باید با ابتکار ارائه‌دهندگان و نمایندگان به مردم فروخته شود.

مدیرعامل بیمه تعاون اظهار داشت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ما 2.4 درصد است در حالی که قرار بود در برنامه ششم به 7 درصد برسد، هنوز بیمه‌نامه‌های خرد مانند بیمه عمر، پس‌انداز و بیمه‌نامه بدنه خودرو گسترش پیدا نکرده است و هنوز 90 درصد منازل مسکونی بیمه‌نامه ندارند یا بیمه‌نامه‌هایی که صادر می‌شود، بر اساس سرمایه پایین یا اصطلاحا کم بیمه‌گی پوشش داده می‌شود و این به خاطر فرهنگ پایین بیمه‌گری در کشور ماست.

وی گفت: در حال حاضر صد هزار نماینده فروش بیمه در کشور وجود دارند که 95 درصد آنها مهارت خوب سخنرانی کردن و ارائه مناسب ندارند، بنابراین نمی‌توانند مشتری را متقاعد کنند که بیمه‌نامه بخرد. همچنین 10 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود داردکه 8 میلیون بیمه‌نامه ندارند و فقط 2 میلیون دارای بیمه‌نامه هستند یا عمده وسیله نقلیه خودرویی فقط بیمه‌نامه شخص ثالث دارند و اکثر آنها بیمه‌نامه بدنه ندارند.

به گفته مظلومی برگزاری مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه امسال برای اولین بار برگزار می‌شود و امیدواریم هر سال تکرار شود، البته رویداد مسابقات سخنرانی عمومی در دنیا رایج است، اما مسابقه سخنرانی تخصصی در صنعت بیمه در کشور ما اولین بار برگزار می‌شود.

وی همچنین گفت: در دنیا شبکه فروش بیمه‌نامه کمتر از 30 درصد به صورت آنلاین و غیرحضوری است و هنوز 70 درصد شبکه فروش بیمه نامه در جهان به صورت رو در رو و حضوری است. در کشور ما هنوز کمتر از 2 درصد از کل فروش بیمه‌نامه‌ها به صورت آنلاین و غیرحضوری است و 98 درصد به صورت حضوری و رو در روست.

مدیرعامل بیمه تعاون تصریح کرد: تنها 15 درصد از کل پرتفوی صنعت بیمه ایران مربوط به بیمه زندگی است، این رقم در ژاپن 66 درصد است و یکی از دلایل این مسأله این است که 95 درصد نمایندگان بیمه نمی‌توانند مزایای بیمه زندگی را برای مردم توضیح دهند و آنها را متقاعد به خرید بیمه‌نامه زندگی کنند.

مظلومی اضافه کرد: اکثر نمایندگان فروش بیمه که مشکلات را به گردن دیگران می‌اندازند در حالی که این ضعف خودشان است. در حال حاضر برخی از نمایندگی‌های بیمه ماهانه 200 و حتی 300 میلیون تومان درآمد خالص دارند.

وی افزود: در مسابقه سخنرانی تخصصی صنعت بیمه به نفر اول 50 میلیون تومان، نفر دوم 30 میلیون و نفر سوم 20 میلیون و چند جایزه 5 میلیون تومانی داده می‌شود.

همچنین در این نشست پرویز خسروشاهی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی نیز گفت:‌ ابتکار مسابقه سخنرانی در صنعت بیمه جدید است و امیدواریم صنعت بیمه تا عمق خانواده‌های ایرانی نفوذ پیدا کند و این امر موجب توسعه امر بیمه شود.

قائم مقام بیمه مرکزی اضافه کرد: در بیمه دو طرف قول دادن و عمل کردن به قول وجود دارد؛ یکی از اشکالات بیمه این است که نمایندگان بیمه فقط در مورد قول دادن صحبت می‌کنند، اما در مرحله عمل به قول کمتر صحبت می‌شود. در حالی که اگر مردم بدانند شرکت بیمه موقع بروز خسارت به جبران خسارت پرداخته و به قول خود عمل کرده است، این بهترین تبلیغ برای جذب سایر مشتریان است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.