ورود بانک ایران‌زمین با برنامه‌ریزی در دنیای دیجیتال

ورود بانک ایران‌زمین با برنامه‌ریزی در دنیای دیجیتال

بانک ایران زمین هرچند در زمره بانک‌های کوچک ایران به نسبت بانک‌های قدیمی قرار می‌گیرد اما سودای بزرگی در سر دارد و حضور این بانک در دنیای دیجیتال، تنها سرمایه‌گذاری روی نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و تکیه بر برنامه‌های متعارف نیست. دستکم اینکه روابط عمومی بانک ایران زمین نشان داده در شبکه‌های اجتماعی هدف روشنی را دنبال می‌کند و حضور نمایشی ندارد.

به گزارش دیوان اقتصاد ؛ یکی از دلایل متمایز ظاهر شدن بانک ایران زمین آنهم دور از حاشیه‌ها و هیاهو را می‌توان در داشتن یک استراتژی روشن، شفاف، روزآمد و البته معطوف به نیازهای آینده از حیث ارتباط با مشتریان این بانک قلمداد کرد. اعتماد شرط اصلی برای هر اقدامی به سمت آینده است و ثبات مدیریتی راز برنده شدن و پشتازی چه اینکه هیچ مدیر آینده‌نگری به تیم برنده دست نمی‌زند و تلاش می‌کند که آن را تقویت کند.
روابط عمومی بانک ایران زمین را می‌توان یک الگوی موفق در آینده‌نگری و دوراندیشی دانست و قدم‌هایی که این بانک در عرصه اطلاع‌رسانی به ویژه حضور در شبکه‌های اجتماعی برداشته، خود گواه این واقعیت مسلم است که ارتباط گرفتن در دنیای آینده بانکداران یک انتخاب نیست و ضرورتی انکارناپذیر است.
سبک و الگوی انتخاب شده برای حضور در شبکه‌های اجتماعی توسط بانک ایران زمین متمایز و متفاوت است به گونه‌ای که تلاش می‌کند که نیازهای مشتریان را رصد ، بازخوردها را دریافت کند و کاربران را با خدمات نوین بانک دیجیتال ایران زمین درگیر سازد و به ویژه اینکه روابط عمومی بانک تنها مسئولیت خود را به انتشار منظم نشریه ارتباط با ایران زمین آنهم بر بستر دیجیتال نکرده بلکه بسته‌های اطلاع رسانی و نحوه حضور و معرفی خدمات بانک نشان از نوعی هدفگذاری دقیق دارد. البته این به معنای بی‌نقص بودن نیست و رصد بازخوردها و تجزیه و تحلیل آن یک ضرورت برای آینده ارتباط بانک با مشتریان و ذی‌نفعان خواهد بود.

اینستاگرام ایزان زمین یک رسانه است!

در مقایسه می‌توان به این واقعیت دست پیدا کرد که صفحه اینستاگرام بانک ایران زمین خود یک رسانه است. برخلاف سایر صفحات اینستاگرامی برخی بانک‌ها که بخش زیادی از محتوای آن را اخبار رسمی و گفته‌ها و دیدارهای مدیران را تشکیل می‌دهد، حضور مدیران و یا انعکاس خبرها و صحبت‌های آنها در حساب اینستاگرام ایران زمین حداقلی و نزدیک به صفر است.
افزون بر اینکه حضور در شبکه‌های اجتماعی به این معنا نیست که جاده ارتباط یک طرفه است. نوع بازخوردها و حتی پاسخگوی در صفحه اینستاگرام ایران زمین نشان می‌دهد که یک تفکر مبتنی بر شاهراه ارتباطی در پشت صحنه جریان دارد و همه داده و نظر و پرسشی مورد تحلیل قرار می‌گیرد. حتی مسابقه هفتگی هفت روووز هفته در اینستاگرام این بانک، هم تنها جنبه سرگرمی ندارد، بلکه مسیری است برای آشنا شدن با خدمات بانک و حتی افزایش آگاهی مردم با حقوق بانکی‌شان. اتصال کاربران در فضای مجازی و تشویق آنها برای عضویت در باشگاه مشتریان بانک، تنها روی کاغذ ممکن نیست و تجربه بانک ایران زمین نشان می‌دهد که راز موفقیت در اعتقاد به ارتباطات و مسلط بودن به فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و بهره‌جستن از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی و دنیای مجازی است.
حال که بانک ایران زمین تصمیم خود را قطعی کرده و می‌خواهد بانک تمام دیجیتال ایران زمین باشد، روابط عمومی این بانک ماموریت دشوار و سنگین‌تر از گذشته را بر عهده دارد چرا که دنیای بانکداری دیجیتال، دنیای لحظه‌ها و کلیک‌ها و کامنت‌هاست و فصل تازه‌ای برای این بانک در حال رقم خوردن است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.