ورود به زوایای پنهان قانون بازارسرمایه؛ ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری بیمه سلامت اعلام کرد:

ورود به زوایای پنهان قانون بازارسرمایه؛ ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید

چهارشنبه, سپتامبر 15, 2021 - 10:54 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

با اجرایی شدن دستورالعمل اعطای مجوز سپرده‌گذاری، سازمان بورس و اوراق بهادار به یکی از زوایای پنهان قانون بازارسرمایه که ایجاد شرکت‌های بورسی و سپرده‌گذاری خصوصی است، وارد می‌شود. با ایجاد شرکت‌های سپرده‌گذاری جدید رقابت بین نهادهای خدمت‌دهنده بخش مالی کشور افزایش می‌یابد که در نهایت باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران بتوانند از خدمات بهتری بهره‌مند شوند.

به گزارش دیوان اقتصاد،مهدی دلبری، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری بیمه سلامت در گفت و گفت و گو با سنا گفت: در دنیا این اقدام متداول است که شرکت های خصوصی به جای شرکت های دولتی وظایف شرکت های سپرده گذاری را انجام دهند.

به نظر می‌رسد سازمان بورس از طریق این دستورالعمل به یکی از زوایای پنهان قانون بازار که ایجاد شرکت های بورس و سپرده گذاری مرکزی به طور خصوصی است، ورود کرده است.

دلبری ادامه داد: نکته دیگری که از سال های قبل مطرح بود بحث ایجاد یک بانک و نهاد مالی پولی برای ارائه خدمات به فعالان بازار سرمایه بود که امیدواریم با این اتفاق زمینه ایجاد یک بانک بزرگ برای فعالان بازار سرمایه فراهم شود.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه با ورود مشمولان سهام عدالت  به بیش از ۶۰ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است، اما خدمات مناسبی را از لحاظ دریافت اعتبار و سود از سیستم دریافت نمی کنند.

وی افزود: امیدواریم سازمان بورس با اعطای مجوز شرکت های سپرده گذاری موجب شود تا بورس های خصوصی هم ایجاد شود.

به اعتقاد دلبری، بازار سرمایه ایران مدتی است به دلیل قطعی های متعدد نارضایتی های زیادی را در میان سهامداران ایجاد کرده است ضمن اینکه باید پذیرفت که سهامداران ایران در میان سایر کشورهای دنیا، بالاترین کارمزدها را با کمترین ساعات معاملات پرداخت می کنند.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری بیمه سلامت در پایان گفت و گوی خود با (سنا) گفت: امیدواریم بعد از ایجاد شرکت سپرده گذاری خصوصی به سمت تجمیع بورس ها و ایجاد بورس های خصوصی گام برداریم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.