فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است

 فروش سیمان خارج از بورس ممنوع است

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: طبق برنامه وزارت صمت فروش سیمان خارج بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد شود به شدت برخورد می‌کنیم.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایلنا، اسدالله کشاورز با بیان اینکه عرضه محصولات سیمان از طریق بورس انجام می‌شود، افزود: هم‌اکنون به غیر از ۵ واحد تولیدی که نیمه فعال و یا غیر فعال هستند، مابقی کارخانجات کد بورسی دریافت کرده‌اند و از طریق بورس عرضه سیمان صورت می‌گیرد.

وی در این خصوص اضافه کرد: مصرف کنندگان سیمان به ۳ بخش تقسیم می‌شوند که شامل طرح‌های بزرگ عمرانی، صنایع سیمان‌بر و عاملان فروش هستند که بیشتر آنها در بورس ثبت‌نام کرده و کد بورسی دریافت کرده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: طبق برنامه وزارت صمت فروش سیمان خارج بورس ممنوع است و اگر موردی مشاهد شود به شدت برخورد می‌کنیم.

کشاورز همچنین گفت: با توجه به ظرفیت تولید هر واحد تولیدکننده، کف عرضه‌ مشخص و برای اجرا به واحدهای تولیدکننده ابلاغ شده است. در این برنامه تمام مراحل تولید و عرضه به صورت مکانیزه و فیزیکی با همکاری سازمان حمایت رصد و پایش می‌شود.

وی ادامه داد: با اقدامات وزارت صمت و وزارت نیرو حدود ۸۰ درصد سیمان مصرف کارخانجات و نیاز داخل تأمین شده است.

عبدالرضا شیخان«دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان» مهمان دیگر برنامه گفت: هر هفته در بورس بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان عرضه می‌شود که نیاز کشور در بهترین حالت حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن در ماه است.

سید جواد جهرمی«معاون عملیات و نظارت بورس کالا» نیز در این برنامه، تصریح کرد: بورس کالا یک پلتفرم معاملاتی است و در افزایش و یا کاهش قیمت کالاها مداخله‌ای ندارد و صرفا گزارشگر فعالیت عرضه و تقاضا در بازار است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.