معرفی نشانی سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

معرفی نشانی سایت جهش تولید مسکن تا دو روز آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تا دو روز آینده نشانی سامانه طرح جهش تولید مسکن را مشخص می‌کنیم اما ثبت نام متقاضیان از حدود ۱۰ روز دیگر شروع می‌شود.

به گزارش دیوان اقتصاد,محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سامانه ثبت نام از متقاضیان واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن آماده شده اما اصلاح برخی موارد مثل نرخ سود بانکی و میزان بار مالی که برای متقاضیان در نظر گرفته می‌شود حدود ۱۰ روز زمان می‌برد.
وی افزود: در جلسه شورای عالی مسکن که چهارشنبه گذشته برگزار شد برخی اعضای حاضر، موارد و ابهاماتی را مطرح کردند که رئیس‌جمهوری دستور داد این موضوعات رسیدگی و نتیجه قطعی اعلام شود. لذا منتظریم که اگر بعضی آقایان نظر اصلاحی یا ابهامی دارند در جلسات رو در رو مطرح کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به وجود سامانه اقدام ملی، زیرساخت لازم برای ثبت نام وجود دارد. فقط ممکن است اسم و نشانی سایت تغییر کند که می‌توانیم فردا یا پس‌فردا اعلام کنیم اما همانطور که گفتم زمان ثبت نام به بعد از نشست با دستگاههای ذی‌ربط بخصوص بانک مرکزی موکول می‌شود.
محمودزاده با بیان اینکه در سال اول دو میلیون واحد مسکونی به مرحله اجرا می‌رسد گفت: برنامه اجرای دو میلیون واحد در سال اول آماده شده که شش تفاهم‌نامه در حضور رئیس‌جمهوری به امضا رسیده است. دو میلیون واحد را نیز در سال دوم شروع می‌کنیم که طی یک دوره چهار ساله امکان اتمام وجود چهار میلیون واحد وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: برای دهک‌های اول تا سوم، شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و مسکن روستایی حداکثر مساعدت دولت انجام می شود. این تسهیلات شامل زمین رایگان، کاهش نرخ سود تسهیلات، افزایش میزان وام نسبت به قیمت تمام شده، تخفیف یا معافیت از هزینه‌های خدمات مهندسی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: همانطور که در طرح اقدام ملی یارانه دولتی وجود نداشت، در طرح جهش مسکن نیز قرار است دولت یارانه مستقیم بدهد بلکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده که عمده‌ترین کارکرد آن تقبل این مسئولیت است که قیمت تمام شده با توان اقتصادی خانوارها به هم نزدیک شود. این موضوع می‌تواند کمکهای مختلف مثل کاهش نرخ سود تسهیلات باشد.
به گفته محمودزاده، سیستم بانکی تسهیلات را بر اساس نرخ مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کند و یارانه سود را بر عهده نمی‌گیرد. در واقع تولید نقدینگی یا تولید پول صورت نخواهد گرفت و اثرات تورمی نخواهد داشت.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.