بررسی اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی از 1399 تا امروز

اختصاصی ؛

بررسی اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی از 1399 تا امروز

مسئولیت اجتماعی در یک سازمان همان وظایف و تعهدات سازمان در راستای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه ای که در آن فعالیت می‌کند، است.
 

به گزارش دیوان اقتصاد، بانک ایران‌زمین به‌عنوان یکی از بانک‌های بزرگ کشور، همواره در جهت خدمت‌رسانی به مشتریان گام برداشته و این موضوع هرگز مانع توجه این بانک به مقوله مسئولیت اجتماعی نبوده است.
توجه خاص سازمانهای کشور به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی منجر بدان می‌شود که تعادل مناسبی بین اکوسیستم اجتماعی و فردی با اقتصاد جامعه برقرار شده و افراد جامعه نیز به وظایف خو توجه ویژه‌ای مبذول بدارند. بر همین اساس نیز مسئولیت های اجتماعی از جمله وظایفی است که باید سازمان‌های مختلف اقتصادی به آن واقف بوده و برای بازی نقش خود در این چرخه برنامه داشته باشند.
این گزارش می‌افزاید، بانکها از جمله سازمانهایی هستند که به دلیل ارتباط تنگاتنگ با مشتریان می‌توانند تاثیر به سزایی روی افراد جامعه بگذارند.
در همین راستا بانک ایران زمین با حضور موثر در پویش‌های مختلفی در حیطه محیط زیست، حفظ منابع آبی کشور، حفاظت از مراتع و جنگل‌ها، کاهش مصرف انرژی، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم، سهم مهمی در انجام مسئولیت اجتماعی خود داشته باشد.

پویش ایران مهربان
از جمله اقدامات بانک ایران زمین در حیطه مسئولیت های اجتماعی پویش ایران مهربان و سرپرستی 2هزار کودک تحت پوشش کمیته امداد بود. این پویش در سال 1399 با مشارکت بانک ایران زمین و کمیته امداد امام خمینی برای حمایت ازایتام این نهاد در استان تهران و سایر استان های محروم کشور آغاز شد.

پیک زمین
بانک ایران زمین با شعار همین یک زمین را داریم در پویش پیک زمین تلاش کرد تا مشکلات مختلف زیست محیطی را شناسایی و توجه آحاد جامعه را به سمت آن جلب کرده و از این طریق، راه زندگی مطلوب بر روی کره زمین را هموارتر کند. کمپین محیط زیستی بانک ایران زمین یا پیک زمین از اسفند سال 1399 همزمان با روز درختکاری آغاز شد. در این طرح بانک ایران زمین تلاش کرد تا به جای کسانیکه که امکان کاشت درخت ندارند ولی می توانند با نوشتن، به گسترش فرهنگ درختکاری کمک کنند، درخت بکارد. از همین رو از مخاطبین دعوت شد تا در پیک زمین بنویسند تا ضمن ترغیب دیگران به نوشتن از درخت، نمادی از آنها در جای جای این سرزمین کاشته شود.

حمایت از پویش سهم من برای تالاب
پویش سهم من برای تالاب، جدیدترین اقدام حمایتی بانک ایران‌زمین از محیط‌زیست است. این نهاد مالی با حمایت از پویش #سهم- من- برای- تالاب، از مخاطبان خود در شبکه های مختلف اجتماعی خواسته است با پیوستن به این پویش و حمایت همه‌جانبه از آن، دین خود را در احیای دوباره تالاب‌های در معرض نابودی؛ همچنین تالاب‌های زنده نیازمند به کمک بیشتر، ادا کنند.

کرونایی بلایی که ناگهان آمد
با هجوم ناگهانی ویروس کرونادر ایران و جهان، بانک ایران زمین با شناسایی سریع شرایط، راهکارهایی برای کاهش ابتلای مشتریان اندیشید. همچنین این بانک منابع مشخصی را برای کمک به راه‌اندازی خط تولید واکسن ساخت داخل کوو ایران برکت اختصاص داد. همچنین اقدامات مختلف دیگری از جمله راه اندازی و حمایت از پویش های مختلف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه ویروس کرونا از سوی بانک ایران زمین انجام گرفت.

گفتنی است، مسئولیت اجتماعی به عنوان یکی از رویکردهای جهانی برای دستیابی به توسعه پایدار امروزه از سوی بانک ایران‌زمین دنبال شده که هدف این رویکرد در مسیر حفظ منابع آب، جنگل ها و کاهش مصرف انرژی بوده است. همچنین اقدامات بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی همواره بر این امر تاکید داشته است که وظیفه ذاتی این بانک به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی در اجتماع، کمک به حفظ محیط‌زیست و جلب مشارکت عمومی است. در این راستا این بانک در جهت تلاش‌های مسئولانه خود در قبال جامعه و همسو با اهداف عالی کشور همواره تلاش داشته تا نقش خود را به‌عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی ایران در قبال جامعه به انجام برساند و این مهم جزو اولویت‌های اول این بانک است.
 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.