بررسی عملکرد بانک ایران زمین در حوزه مدرسه سازی

اختصاصی؛

بررسی عملکرد بانک ایران زمین در حوزه مدرسه سازی

یکی از راه های موثر در پیشرفت تولید داخلی و توسعه اقتصاد کشور ارتقا سطح علمی فرزندان کشورمان است.

به گزارش دیوان اقتصاد، مشارکت در ساخت مدرسه در مناطق محروم و آسیب دیده از سیل و زلزله به صورت جدی و در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی بخشی از اقداماتی است که توسط بانک ایران زمین در دستور کار قرار گرفته است.
بنا به گفته مدیرعامل بانک ایران زمین، بانکها به عنوان نهادهایی اجتماعی همواره در کنار مردم هستند و اجرای مسئولیت اجتماعی همسو با خواست جامعه و مخاطبین را از اولویت های خود می دانند و و این امر سبب شده همواره جزو موسسات پیشرو در اجرای مسئولیت اجتماعی باشند.
دغدغه‌مند بودن بانک ایران زمین در حوزه مسئولیت اجتماعی امروزه بر کسی پوشیده نیست. چرا که امروزه مسئولیت اجتماعی سازمانی و فردی در قبال جامعه و افراد آن باید به یک دغدغه تبدیل شود. این دغدغه کمک خواهد کرد تا فرهنگ مسئولیت پذیری در جامعه رشد و سازمان ها و افرادی مسئول در قبال جامعه پرورش یابند.
در همین رابطه بانک ایران زمین پس از وقوع حادثه دلخراش سیل در استان خوزستان، با تشکیل ستاد پشتیبانی جهت برنامه‌ریزی بهتر برای حمایت از سیل‌زدگان این استان، کمک‌های خود را در این مناطق آغاز کرد. از دیگر سو این بانک علاوه بر سایر کمک‌ها، مبالغی را هم جهت ساخت و بازسازی مدارس در استان‌های سیل زده اختصاص داد.
بانک ایران زمین کلنگ مدرسه فرزندان ایران زمین را در شهرستان شاوور استان خوزستان در آذرماه سال 1398 به زمین زد. ساخت دومین مدرسه فرزندان ایران زمین در شهرستان دارخوین استان خوزستان نیز در دیماه همان سال توسط این بانک آغاز شد.
شایان ذکر است، در هفته اول فروردین ۱۳۹۸، سازمان‌های هواشناسی خبر از ورود سامانه بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران دادند. این سامانه بارشی در ۵ فروردین‌ماه، موجب ایجاد سیلاب و خسارت‌های جانی و مالی در ۲۵ استان ایران شد. در آن مقطع عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر وقت کشور خسارت این سیلاب را بین ۳۰ تا ۳۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد .
صمدنیک پور مدیریت شعب استان های خوزستان و لرستان بانک ایران زمین در آیین مراسم کلنگ زنی دومین مدرسه فرزندان ایران زمین در استان خوزستان اظهارکرده بود: ساخت این مدارس با هدف مشارکت در تحقق اهداف جهادی و خیرخواهانه و در راستای اجرای مصوبه هیات مدیره بانک با تخصیص بودجه از محل هزینه های تبلیغاتی، پروژه احداث مدارس در مناطق سیل زده استان های گلستان و خوزستان در دستور کار بانک قرار گرفته است.
به گفته سید محمد استاد مدیر امور روابط عمومی بانک ایران زمین، هرکجا چراغ علم روشن شود و پرچم دانش و آگاهی بالا برود، بیرق جهل و خرافات و تعصب فرو می‌افتد و زمینه رشد و توسعه پایدار در آن منطقه فراهم می‌شود. از همین رو استان بزرگ و راهبردی خوزستان ظرفیت‌های چند وجهی و عظیمی دارد و بانک ایران‌زمین خرسند است که می‌تواند قدمی هر چند کوچک در جهت پیشرفت علمی مردم شریف این خطه بردارد.
مدارس احداث شده بانک ایران زمین در شهرستانهای شاوور و دارخوین استان خوزستان سرانجام در مهرماه سال1400 به بهره‌برداری رسید و همچنین برای 350 نفر از دانش آموزان این دو مدرسه، کیف و لوازم‌التحریر تهیه و در روز مراسم از طرف بانک به این عزیزان تقدیم شد .
عبدالمجید پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین در مراسم افتتاح دو مدرسه فرزندان ایران زمین در خوزستان، اجرای طرح های حمایتی در قالب مسئولیت اجتماعی را یکی از اولویت های مهم بانک برشمرد و گفت: سازمان ها با اختصاص بودجه حمایتی در قالب اجرای مسئولیت اجتماعی سازمانی می توانند اقدامات موثری در کشور و مناطق محروم از جمله احداث مدرسه انجام دهند.
به گفته حسینی کنارویی مدیر امور شعب استان های بانک ایران‌زمین، حمایت از علم و آینده‌سازان میهن عزیزمان، افتخار بزرگی است که در راستای تحقق اهداف مسئولیت اجتماعی نصیب این نهاد مالی شده و از طرفی خدمت‌رسانی بانک ایران‌زمین به مردم شریف استان خوزستان به ساخت مدرسه محدود نشده و در آینده اقدامات حمایتی بیشتری در حوزه عمل به مسئولیت‌ اجتماعی انجام خواهیم داد. بر همین اساس عزم جدی برای محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجتماعی وجود دارد و نهادهای مالی پیشرو بیش ‌از پیش خود را خادم وطن و حامی تولیدکنندگان و نخبگان علمی کشور می‌دانند.
گفتنی است، براساس تصمیم هیات مدیره بانک ایران زمین قرار بر این شده است که به جای تبلیغات و اطلاع رسانی عرف نظام بانکی در سال های در سه حوزه محیط زیست، مدرسه سازی و حمایت از کودکان بی سرپرست با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) اقدامات موثری انجام گیرد که ساخت این دو مدرسه و همچنین خانه بهداشت در حال ساخت از جمله اقدامات گفته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.