برخورد با شاغلان واحدهای صنفی که حداقل یک دُز واکسن کرونا نزده باشند

برخورد با شاغلان واحدهای صنفی که حداقل یک دُز واکسن کرونا نزده باشند

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای با تاکید بر الزام تمامی شاغلان در واحدهای صنفی به دریافت حداقل یک دز واکسن کرونا تا پایان مهرماه و دز دوم در زمان مقرر و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از بازرسی‌ واحدهای صنفی و برخورد با خاطیان خبر داد.

به گزارش دیوان اقتصاد از اتاق اصناف ایران، در اطلاعیه این اتاق آمده است: پیرو نامه ۱۱۴۸۳۳ در بیستم مهرماه ۱۴۰۰، وزیر کشور و فرمانده عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر واکسیناسیون تمامی صنوف و تمامی افراد شاغل در اصناف تاکید کرد.
این اطلاعیه به اطلاع تمامی واحدهای صنفی می‌رساند: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تاریخ ۷ تا ۱۴ مهر، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ۴۵ درصد، رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی ۵۰ درصد، رعایت فاصله‌گذاری ۴۶ درصد، موارد استفاده از ماسک خدمات‌دهندگان ۴۸ درصد و موارد استفاده از ماسک خدمت گیرندگان ۴۸ درصد بوده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: رعایت ناچیز موارد ذکر شده، اکنون واضح و روشن است تنها راه برون رفت از شرایط حاکم بر جامعه در پاندمی ویروس کووید-۱۹ تدقیق و تمرکز بیشتر بر رعایت دستورالعمل‌ها و رویه‌های صادره است. لذا ضمن تاکید بر اطلاعیه پیشین اتاق اصناف ایران مبنی بر الزام تمامی شاغلان در واحدهای صنفی به دریافت حداقل یک دز از واکسن کرونا تا پایان مهر ماه و دز دوم در زمان مقرر و استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای صنفی، بازرسی‌ها و نظارت‌ها بر واحدهای صنفی در قالب تیم‌های مشترک و برخورد قانونی با خاطیان و تعلل‌کنندگان در دستور کار تمامی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی قرار گرفته است. بدین منظور از واحدهای صنفی انتظار می‌رود با رعایت موارد فوق، زمینه کاهش آمار مبتلایان به بیماری کرونا را فراهم آورند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.