تجارت دریایی در ۷ ماهه امسال ۱۰.۷ درصد رشد کرد

تجارت دریایی در ۷ ماهه امسال ۱۰.۷ درصد رشد کرد

سه‌شنبه, اکتبر 26, 2021 - 14:17 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی از رشد ۱۰.۷ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور تا پایان مهرماه امسال در هم‌سنجی با پارسال خبر داد و گفت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر ایران در این مدت معادل ۸۲.۲۴ میلیون تن بوده است.

به گزارش دیوان اقتصاد از سازمان بنادر و دریانوردی، «روانبخش بهزادیان» با اشاره به اینکه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) و مواد نفتی در بنادر کشور در هفت ماهه سال ۱۴۰۰ معادل ۸۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تن بوده است،‌ اظهار داشت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته که معادل ۷۴.۳۱ میلیون تن بود،‌ حاکی از رشد ۱۰.۷ درصدی است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی بیان‌داشت: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا تا پایان مهرماه امسال در بخش کانتینری ۱۱ میلیون و ۹۰ هزار تن و نیز ۹۴ صدم TEU، فله خشک ۲۶ میلیون و ۵۶۰ هزار تن، فله مایع ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۱ میلیون و ۴۶۰ هزار تن و مواد نفتی ۳۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تن بوده است.

بهزادیان در زمینه میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در هفت ماهه پارسال در بخش های مختلف اعم از کانتینری، فله خشک، فله مایع، جنرال کارگو و مواد نفتی،‌ خاطرنشان‌کرد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بخش کانتینری ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تن، فله خشک ۲۳ میلیون و ۱۹۰ هزار تن، فله مایع ۲ میلیون و ۴۰ هزار تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۱۰ میلیون و ۵۳۰ هزار تن و مواد نفتی ۲۶ میلیون و ۱۱۰ هزار تن بوده است.

وی افزود: میزان عملیات تخلیه و بارگیری در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در بخش فله خشک رشد ۱۴.۵ درصدی، در بخش فله مایع رشد ۲۵.۷ درصدی، در بخش جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) رشد ۸.۸ درصدی و در بخش مواد نفتی رشد ۱۷.۱ درصدی را تجربه کرده است.

وی ادامه‌داد: میزان عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر آبادان، اروندکنار، آستارا، امام خمینی(ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، تیاب، جاسک، چابهار، چارک، چوئبده، خرمشهر، دیر، شهید باهنر، شهید رجایی، شهیدحقانی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه و نوشهر مدنظر قرار گرفته است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.