کارت‌های بانکی بیمه می‌شوند

رییس کل بیمه مرکزی:

کارت‌های بانکی بیمه می‌شوند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده به زودی کارت‌های بانکی و اعتباری شهروندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

به گزارش دیوان اقتصاد، غلامرضا سلیمانی، رئیس کل بیمه مرکزی افزود: رایزنی‌های لازم برای آغاز تحت پوشش بیمه قرار دادن کارت‌های بانکی در حال انجام است.
وی اضافه کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر سوءاستفاده‌های متفاوتی از کارت‌های بانکی شهروندان انجام شده که ورود صنعت بیمه به این حوزه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای برای مردم داشته باشد.
سلیمانی با تاکید بر اینکه صنعت بیمه باید به بخش‌های مختلف زندگی مردم ورود و آنان را تحت پوشش کامل قرار دهد، گفت: هدف اصلی صنعت بیمه باید کاهش دغدغه‌های مردم باشد.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در سطح نفوذ بیمه ضعف‌های اساسی در کشور احساس می‌شود، ادامه داد: بسیاری از اموال کشور تحت پوشش بیمه نیستند و همین مورد یک ایراد اساسی است.
وی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت بیمه در کشور، گفت: صنعت بیمه در موارد مختلفی می‌تواند در کنار مردم باشد، ولی متاسفانه بیشترین تمرکز خود را بر روی بیمه شخص ثالث گذاشته است.
ضمانت نامه‌های بیمه‌ای مورد غفلت واقع شده است
سلیمانی با اشاره به اینکه ضمانت نامه‌های بیمه‌ای مورد غفلت واقع شده، افزود: امروزه ضمانت نامه‌های بانکی به یکی از منابع درآمدی بانک‌ها تبدیل شده است؛ اگر استفاده از ضمانت نامه‌های بیمه‌ای آن طور که شایسته آن است در سطح جامعه رایج شود، صنعت بیمه کشور متحول می‌شود.
وی همچنین به برخی اقدامات انجام شده برای کاهش وابستگی بیمه‌ها به بیمه مرکزی اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی صنعت بیمه در کشور باید بیش از پیش تقویت شود.

مرکز ارزیابی ریسک راه اندازی شده است

رئیس کل بیمه مرکزی از راه اندازی مرکز ارزیابی ریسک بیمه‌ها نیز خبرداد و گفت: این مرکز تایید فنی ریسک‌های تعیین شده را بر عهده دارد.
وی با بیان اینکه قانون بیمه کشور یکی از قوانین مطرح جهانی محسوب می‌شود، گفت: این قانون هرچند قدیمی است، اما همچنان یکی از بهترین قوانین موجود محسوب می‌شود؛ در همین راستا طی نشست‌هایی که با کمیسیون اقتصادی مجلس داشتیم به آنان اعلام شد که نباید دستکاری زیادی در این قوانین داشته باشند




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.