رکوردشکنی سفرهای امسال در مهرماه

رکوردشکنی سفرهای امسال در مهرماه

یک‌شنبه, اکتبر 31, 2021 - 07:32 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده ترددهای بین‌استانی در مهر ماه امسال به بالاترین حد در سال جاری و رکوردی تازه رسیده است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایسنا، در هفت ماهه امسال وضعیت سفرهای جاده‌ای مردم باز هم روند افزایشی داشته و در نخستین ماه پاییز نیز این وضعیت ادامه داشته است چرا که بر اساس آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور از تحلیل وضعیت تردد در مهر ماه امسال بیش از ۶۰ میلیون تردد بین استانی اتفاق افتاده که نسبت به شهریور ماه سال جاری ۱۳ درصد و در قیاس با مهر ماه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.
البته تردد بین استانی کل وسایل نقلیه در هفت ماهه نخست امسال مجموعاً به ۳۷۱ میلیون و ۸۲۶ هزار و ۴۶۵ وسیله نقلیه رسیده است که نسبت به همین آمار در نیمه نخست سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و در این میان سهم خودروهای شخصی مردم بیش از ۳۰۳ میلیون وسیله نقلیه بوده است. اگر به آمارهای تردد مهر ماه سال جاری نگاهی کنیم، سفرهای مردم نسبت به همه ماه‌های گذشته بیشتر شده و مردم در ترددهای بین استانی رکوردی جدید را به ثبت رساندند.
به نظر می رسد که افزایش معنی دار سفرهای مردم در مهر ماه سال جاری نسبت به گذشته به دلیل ممنوعیت‌های تردد اعمال شده بود که به صورت جدی اجرایی و سبب کاهش ۱۴ درصدی سفرهای مردم نسبت به همین ماه در سال گذشته شد. اما به نظر می‌رسد این محدودیت‌ها در مهر ماه جدی گرفته نشده و با توجه به زرد و آبی شدن استان‌ها و شهرهای مختلف مردم با خیال راحت‌تری به مسافرت رفته‌اند.
بر اساس آمارهای منتشر شده از تردد بین استانی مهر ماه امسال، همه استان‌ها روند رو به رشد افزایشی را تجربه کرده‌اند و در این بین بیشترین افزایش سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته مربوط به استان‌های گلستان، قم، خراسان شمالی و سمنان به ترتیب با ۳۰ درصد، ۲۷ درصد، ۲۷ درصد و ۲۷ درصد رشد برمی‌گردد و کمترین افزایش تردد نسبت به مهر ماه سال گذشته مربوط به کرمان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی به ترتیب با افزایش دو درصدی، چهار درصدی و شش درصدی بوده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.