تأمین مالی 63 میلیون دلاری "صندوق توسعه ملی" برای قطب تولید محصولات رادیودارویی در خاورمیانه

تأمین مالی 63 میلیون دلاری "صندوق توسعه ملی" برای قطب تولید محصولات رادیودارویی در خاورمیانه

سه‌شنبه, نوامبر 23, 2021 - 14:00 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

طرح احداث مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای ایران (تترا) با سرمایه گذاری 63 میلیون دلاری "صندوق توسعه ملی" به عنوان قطب تولید محصولات رادیودارویی در خاورمیانه مراحل نهایی خود را طی می کند.

به گزارش دیوان اقتصاد ، طرح احداث مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای ایران (تترا) که از سال 97 کار ساخت آن آغاز شده است؛ با وجود مسائل اقتصادی و تحریمی ایجاد شده در کشور، مراحل نهایی خود را طی می‌کند.
مرکز تولید و توسعه رادیوداروهای ایران (تترا) که قرار است با مساحت ۳۶ هزار متر مربع در ۹ طبقه ساخته شود، توسط صندوق توسعه ملی به میزان ۶۳ میلیون دلار تأمین سرمایه شده است.
علیرضا میرمحمدصادقی، عضو هیأت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی در بازدید از این مرکز که با هدف ارایه بالاترین سطح استاندارد محصولات و خدمات به هموطنان و نیز ایجاد ظرفیت آزاد برای صادرات با رویکرد تبدیل شدن به قطب تولید محصولات رادیودارویی در خاورمیانه طراحی شده است از نزدیک در جریان مراحل اجرای طرح قرار گرفت.
در طراحی مرکز تترا هجده خط تولید رادیودایزوتوپ­های دارویی، رادیوداروها و کیت­ های سرد (چهارده خط تولید سلول­های داغ و چهار خط تولید کیت سرد و مواد اولیه و مؤثره شیمیایی) به همراه واحدهای مختلف کنترل کیفی و تحقیق و توسعه در نظر گرفته شده است، این مرکز قابلیت اجرای مراحل مختلف تحقیق و توسعه را بر اساس الزام بین­ المللی GMP برای فازهای آزمایشگاهی تا فاز حیوانی دارا خواهد بود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.