تداوم کاهش پلکانی نرخ دلار و یورو در بازار ارز

تداوم کاهش پلکانی نرخ دلار و یورو در بازار ارز

جدیدترین نرخ‌ها از بازار ارز نشان می‌دهد که در صرافی‌های بانکی نرخ خرید و فروش دلار و یورو با کاهش همراه است.

به گزارش دیوان اقتصاد؛ تحولات امروز (یکشنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۰) در بازار ارز نشان می‌دهد پس از اعلام بخشنامه بانک مرکزی در راستای ساماندهی بازار ارز، شاخص ارزی با افت معناداری همراه شده است. به گونه ای که نرخ دلار که هفته گذشته در کانال ۲۷ هزار تومان در نوسان بود، حالا یک کانال عقب نشینی کرده و در کانال ۲۶ هزار تومان جای گرفته است. این در شرایطی است که بانک مرکزی در بخشنامه اخیر خود، بر تداوم روند تخصیص ارز به صورت اسکناس با مصارف خدماتی ۲۵‌گانه در صرافی‌های سراسر کشور تاکید داشته است.
حال در لحظه انتشار این گزارش و بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه سنا بانک مرکزی، میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس دلار آمریکا از مردم در بازار ارز به رقم ۲۵۹۳۸ تومان رسیده است، در مقابل میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس دلار آمریکا در بازار ارز نیز با کاهش ۳۵۴ تومانی نسبت به روز قبل، به رقم ۲۶۴۶۲ تومان رسیده است.
این در حالی است میانگین موزون نرخ خرید هر اسکناس یورو از مردم ۳۰۰۹۵ تومان تعیین شده است و در مقابل، میانگین موزون نرخ فروش هر اسکناس یورو به متقاضی دریافت ارز در بازار، به رقم ۳۰۷۰۳ تومان رسیده است که نسبت به نرخ پایانی روز شنبه، ۳۰۳ تومان ارزان‌تر شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.