کردبچه: درک ضعیف صنعت بیمه از تحول دیجیتال یک تهدید جدی است

برگزاری بیست وهشتمین همایش ملی بیمه و توسعه با محوریت تحول دیجیتال ؛

کردبچه: درک ضعیف صنعت بیمه از تحول دیجیتال یک تهدید جدی است

رییس پژوهشکده بیمه گفت:درک ضعیف صنعت بيمه از تحول ديجيتال یک تهدید جدی بشمار می رود.

به گزارش ديوان اقتصاد، حميد كرد بچه در نشست خبری با اشاره به اين كه دانش لازم در اين زمينه و بستر لازم براي رايانش ابری ، ارتقاي نيرو انسانی و بازارهای كلان اقتصادی را نداريم افزود؛تحول ديجيتال آينده محكوم صنعت بيمه است
وي اضافه كرد:اپیدمی و پاندمی قبل از شیوع ویروس کرونا جزوه ۸ ریسک جهانی بود که با شیوع ویروس کرونا جزوه به سه تهدید اصلی صنعت بیمه محسوب می شود.
به گفته وی تغییر اقلیم از قبیل سیل، زلزله آتش سوزی و ... جزوه تهدید های ديگر صنعت می توان نام برد.
وی با بیان این نکته که صبح روز نخست به سخنرانی مقام های مسوول مدعو اختصاص خواهد داشت، درباره مقامات حاضر در همایش از وزیر اقتصاد و رییس کل بیمه مرکزی و مدیران عامل شرکت های بیمه نام برد و گفت: درباره حضور مقامات سیاسی دولت هنوز خبری نهایی نشده است.

کردبچه، معرفی چهره ماندگار، معرفی کتاب سال صنعت بیمه در دو بخش تالیف و ترجمه، معرفی کارمند، کارشناس و مدیر برتر صنعت بیمه و همچنین انتخاب مدیران روابط عمومی برتر را از جمله بخش های همایش امسال خواند و اظهار داشت: در بیست و هشتمین همایش ملی بیمه و توسعه، 24 پنل با تمرکز بر گفت و گوی کارشناسان درون صنعت بیمه و اغلب با مدیریت خود صنعت برپا خواهد شد و صرفا مدیریت 8 پنل علمی بر عهده پژوهشکده بیمه خواهد بود.
به گفته وی، در همایش امسال برای نخستین بار پنل گفت و گو با بیمه گزاران تشکیل خواهد شد.
و تاکید کرد: اقداماتی در این زمینه انجام شده که یا ناقص یا ناشی از درک ضعیف از تحول دیجیتال است درحالی که در سال 2030 اساسا فرآیندها، سازمان کار و نیروی انسانی متحول خواهد شد و چیز دیگری خواهد بود.
وی با بیان این نکته که صنعت بیمه به موضوع تحول دیجیتال به صورت جدی توجه نمی کند به شرکت های بیمه هشدار داد که اگر اسب خود را زین نکنند کشور نخواهد توانست در بخش بیمه با دنیا تعامل داشته باشد و صنعت بیمه کشور حتی قادر به حل مشکلات خود نیز نخواهد بود.
کردبچه با اشاره به این نکته که ما در کشور بستر لازم را برای کلان داده ها، رایانش ابری و ارتقای نیروی انسانی و افزایش مهارت ها فراهم نکرده ایم، ادامه داد: البته چند شرکت هوشمند روی این موضوع ها سرمایه گذاری کرده و مدیریت دوگانه تشکیل داده اند و در کنار مدیریت سنتی به مدیریت دیجیتال نیز توجه نشان داده اند.
قنبرزاده، دبیر علمی همایش بیمه و توسعه هم به دریافت 283 مقاله از سوی دبیرخانه علمی همایش اشاره کرد و گفت: 61 مقاله به صورت ارائه پذیرفته شده که از این تعداد 29 مقاله در روزهای همایش و بقیه در روزهای دیگر ارائه خواهد شد ضمن این که 69 مقاله هم به صورت پوستر پذیرفته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.