حمایت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین دوام می آورد؟

حمایت ۴۰ هزار دلاری بیت کوین دوام می آورد؟

دیروز بیت کوین برای اولین بار از ماه سپتامبر به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد. این بدترین شروع سال برای بازار رمزارز هاست. با این حال بیت کوین توانست در معاملات دیشب نیویورک بعد از سقوط ۶ درصدی به محدوده ۳۹٫۷۷ هزار واحدی جهش کند و افت‌های اولیه را جبران کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،در سال ۲۰۲۲ بیت کوین ۱۴ درصد افت کرده است. این بدترین شروع سال جدید میلادی از سال ۲۰۱۲ تا به امروز است. قیمت بیت کوین از اوج تاریخی خود در محدوده ۶۹ هزار دلاری تقریباً ۴۰ درصد پایین آمده است. تحلیلگر ارشد بازارهای مالی در City Index هم معتقد است که شروع سال ۲۰۲۲ برای بازار رمزارز ها شوکه کننده بوده است. فیونا سینکوتا گفته که نوسانات شدید ذات بازار رمزارز هاست، ولی نوسانات اخیر حتی برای بیت کوین هم عجیب بوده‌اند.

بیت کوین در زمان بحران مالی سال ۲۰۰۸ خلق شد و از پایان سال ۲۰۱۹ تا به امروز هم تقریباً ۵۰۰ درصد رشد کرده است. داده‌های قیمتی بیت کوین از سال ۲۰۰۹ منتشر شده‌اند و داده‌های قبل از آن در دسترس نیست. در دوران بحران کرونا بیت کوین توانست محبوبیت خوبی در میان سرمایه‌گذاران خرد و مؤسسات مالی پیدا کند. در دوره‌ای که بانک‌های مرکزی و دولت‌ها با اجرای سیاست‌های انبساطی مالی و پولی در حال چاپ پول بودند، بیت کوین در کانون توجهات قرار گرفت. از زمانی هم که فدرال رزرو به فکر خروج از سیاست‌های انبساطی پولی افتاده، قیمت دارایی‌های ریسکی مثل سهام و ارزهای دیجیتال هم کاهش یافته است.

تحلیلگر بازار در بلومبرگ (مایک مک گلون) معتقد است که ۴۰ هزار دلار حمایت مهمی برای بیت کوین است. از نظر او رمزارز ها معیار خوبی برای جریانات ریسکی فعلی بازار هستند. از دید او بیت کوین در نهایت جایگاه خود را دوباره به دست خواهد آورد، چون‌که دنیا به سمت دیجیتالی شدن در حرکت است و رمزارز ها هم نشانگر این فرآیند هستند.

مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازار رمزارز ها گفته‌اند که حجم خروج سرمایه از بازار رمزارز ها به رکورد هفتگی ۲۰۷ میلیون دلاری رسیده است. بیت کوین به تنهایی با خروج سرمایه ۱۰۷ میلیون دلاری مواجه بوده است. یکی از فعالین حرفه‌ای بازار هم گفته که فشارهای فروش اخیر در بازار بیت کوین بیشتر از سوی سرمایه‌گذاران خرد بوده است. تحلیل‌های استراتژیست Genesis Global Trading نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران بزرگ و بلندمدت از بازار خارج نشده‌اند و در عین حال از قیمت‌های پایین‌تر در حال خرید بیت کوین هستند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.