امکان استفاده از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه برای تجار ایرانی

امکان استفاده از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه برای تجار ایرانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازگشت ازسفر روسیه گفت: فرصت خوبی برای گفت‌وگو با بانک همکار با بانک ملی ایران در روسیه انجام دادم که بخشی از سهام آن بانک متعلق به بانک ملی ایران است و مشکلات به نحو خوبی شناسایی شد و قرار شد تجار ایرانی که با روسیه کار می‌کنند، بتوانند از شبکه بانکی مشترک بین ایران و روسیه استفاده کنند.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید احسان خاندوزی  افزود: اتفاقات خوبی برای توسعه تجارت و روان شدن صادرات و واردات بین دو کشور همسایه ایران و روسیه در حال انجام است در حال حاضر کمتر از 5 درصد کل تجارت خارجی روسیه با ایران انجام می‌شود.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری بیشتر در این زمینه باعث ایجاد شغل بیشتر و رونق تولید در طرف ایران می‌شود و سهم بیشتری از بازار روسیه می‌تواند در اختیار تجار ایرانی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین دانشجویان زیادی از ایران در روسیه هستند که توافق شد این افراد بتوانند کارت بانک روسی داشته باشند و با این کارت بتوانند هم در روسیه و هم در ایران کارهای خود را انجام دهند.

به گفته خاندوزی،  جلسه خوبی هم در روسیه با تجار ایرانی مقیم روسیه انجام شد، همچنین یک نشستی با فعالان روسی در بازار ایران انجام شد.

وی این نکته را هم گفت: در مورد دالان تجاری یا کریدور شمال ـ جنوب توافقات خوبی صورت گرفت که بتوانیم با تکمیل قطعه‌ای از راه‌آهن رشت ـ آستارا بندرعباس را از طریق راه‌آهن به شرق روسیه و سن پطرزبورگ متصل کنیم و در مرحله آینده این خط آهن به شمال شرق اروپا و فنلاند متصل کنیم.وی تأکید کرد: منافع زیادی برای تجار و کشور ما و رونق تولید در همکاری اقتصادی با روسیه وجود دارد.

 

 

 

 




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.