صعود بیش‌از 22هزار واحدی شاخص بورس

صعود بیش‌از 22هزار واحدی شاخص بورس

امروز سه‌شنبه ۲۷ اردبیشهت ماه شاخص کل بورس با افزایش بیش از ۲۲ هزار واحدی به محدوده یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز در حدود ۰٫۳۱ درصد کاهش داشت.

به گزارش دیوان اقتصاد، بورس امروز افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۶۰۶ هزار واحد رسید.

امروز شاخص کل پس از دو سال، رکورد شکست و وارد کانال ۱٫۶ میلیونی شد اما شاخص هم‌وزن روند اصلاحی به خود گرفت.

افزایش شاخص هم‌وزن بورس
بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۳۱ درصد افت داشت و به محدوده ۴۴۷ هزار و ۸۱۳ واحدی رسید.

معامله‌گران در این روز ۹۲۱ هزار و ۹۳۲ معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۸۷۴ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نمادهای پارس، کگل، فولاد، کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین نمادهای شپنا، خودور، شبندر، تاپیکو و خساپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس مثبت شد
در روز سه‌شنبه شاخص فرابورس با افزایش ۶۹ واحدی به محدوده ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۴۵۸ هزار و ۲۱۸ معامله بود.

امروز نمادهای کگهر، هرمز، صبا، ومهان، فجهان، فزر و کرمان بیشترین تاثیر مثبت و نمادهای فرابورس، شرانل، بهپاک و غصینو نیز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس گذاشتند.

نمادهای حگهر، کرمان، فزر، تجلی، فرابورس، ثرود و فجهان نیز لقب نمادهای پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۱۸۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.