سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی در برنامه هفتم توسعه

رییس مرکز پژوهش های مجلس در همایش مدیران سبا:

سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی در برنامه هفتم توسعه

گسترش بیمه های عمر و زندگی به کاهش فقر در کشور کمک می کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: صنعت بیمه و بیمه ایران می‌تواند با طراحی و گسترش بیمه های جدید در چارچوب برنامه هفتم توسعه به کاهش فقر در کشور کمک کند.
 

به گزارش دیوان اقتصاد،بابک نگاهداری درهمایش بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه هلدینگ کسب و کار سبا با اشاره به تدوین چارچوب های جدید و نوع نگاهی تازه به توسعه کشور دربرنامه هفتم توسعه اظهار کرد:یکی از مباحث مهمی که رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم به آن اشاره خاص کردند،بحث عدالت است.هم اکنون ضریب جینی درکشور به ۴/۰درصد رسیده واین یعنی نابرابری درکشور افزایش یافته است. همچنین جمعیت زیر خط فقر کشور به ۵/۲۶ میلیون نفر رسیده و طبقه متوسط که راهبر توسعه کشور است، لاغر شده است.برای درمان این وضعیت یکی از اهرم های مناسبی که وجوددارد،صنعت بیمه است.

وی گفت:صنعت بیمه ودرراس آن بیمه ایران که بخش عمده بازاربیمه ای کشور را در اختیار دارد، می تواند با تدوین بیمه های جدید وگسترش بیمه های موجودمانند بیمه های عمر وزندگی،به کاهش فقر کمک کند.گسترش این بیمه ها علاوه براینکه منابع لازم برای توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه دراقتصاد کشوررا فراهم می آورد،می تواندبه توسعه آموزش،کاهش نابرابری هاوافزایش رفاه اجتماعی منجر شود. از همین رو توسعه بیمه های عمر برای کاهش فقر یکی از محورهای مهم مورد توجه دربرنامه هفتم توسعه است و افزایش ۵۰ درصدی این بیمه ها برای پنج سال آینده هدف گذاری شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.