شاخص‌های مالی بیمه اتکایی امین “سبز” شد

شاخص‌های مالی بیمه اتکایی امین “سبز” شد

شاخص‌های مالی کلیدی بیمه اتکایی امین تا پایان شهریورماه امسال(۱۴۰۱) روندی جهشی را نشان می‌دهد‌.

به گزارش دیوان اقتصاد، مطابق صورت‌های مالی بیمه اتکایی امین در سامانه کدال، «سود خالص» این شرکت در یک دوره یک ساله ۳۰ درصد رشد را تجربه کرده و به بیش از ۴۵۷ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان رسیده است.

«سود عملیاتی» این شرکت نیز که یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های سنجش عملکرد مدیران شرکت‌های بورسی محسوب می‌شود، با رشدی ۲۹ درصدی به بیش از ۴۹۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون تومان رسیده است.

شاخص «درآمد سرمایه‌گذاری از محل منابع بیمه‌ای» بیمه اتکایی امین هم رشد مطلوب ۲۰ درصدی را تجربه کرده و به بالغ بر ۷۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است.

«درآمدهای بیمه‌ای» این شرکت در یک دوره یک ساله ۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد که مجموعا ۲۴۰ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان شده است.
«سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی» این شرکت نیز به ۴۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده که نشان دهنده رشدی ۶۲ درصدی در این شاخص است.

«سرمایه شرکت بیمه اتکایی امین» نیز در پایان سال مالی منتهی به ۳۱ شهریورماه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که تا زمان برگزاری مجمع عمومی عادی به ۸۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

در این دوره مالی «سود انباشته» بیمه امین نیز با رشدی ۲۱ درصدی به بیش از ۳۸۲ میلیارد و ۷۴۵ میلیون تومان رسیده است.

از دیگر شاخص‌های مالی شرکت بیمه اتکایی امین در سال جدید می‌توان به «نسبت خسارت» اشاره کرد که از ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲۰ درصد در سال ۱۴۰۱ کاهش یافته است.

«حق بیمه قبولی» این شرکت نیز به بیش از ۲۲۰ میلیارد و ۶۸۷ میلیون تومان رسیده که رشدی ۲۲درصدی را نسبت به سال قبل از خود نشان می‌دهد.
اما «سرمایه‌گذاری‌ها» در امین که شاخصی بسیار حیاتی برای یک شرکت بیمه اتکایی محسوب می‌شود، رشدی ۳۷ درصدی را تجربه کرده و به بیش از یک‌هزار و ۶۰۳ میلیارد و ۷۹۹ میلیون تومان رسیده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.