رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی توسط بیمه تعاون

با حضور رئیس کل بیمه مرکزی صورت گرفت:

رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی توسط بیمه تعاون

بیمه نامه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی، بیمه نامه‌ای است که تعطیلی و توقف کسب و کار‌ها را به علت همه گیری از جمله کرونا پوشش می‌دهد.

به گزارش دیوان اقتصاد,یونس مظلومی،مدیرعامل شرکت بیمه تعاون در مراسم رونمایی از بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی افزود: بیمه نامه توقف کسب وکار ناشی از اپیدمی، بیمه نامه‌ای است که تعطیلی و توقف کسب و کار‌ها را به علت همه گیری از جمله کرونا پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: اگر بیماری همه گیر به گونه‌ای باشد که دولت و نهاد‌های حاکمیتی دستور تعطیلی کسب و کار‌های خاصی را صادر کنند آن کسب وکار‌هایی که این بیمه نامه را داشته باشند می‌توانند به مدت ۶۰ روز از دست دادن درآمد ناشی از تعطیلی کار خود را از شرکت بیمه دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون گفت: سقف پرداخت خسارت به کسب و کار‌های تعطیل شده ناشی از شیوع بیماری همه گیر از جمله کرونا، روزانه ۱۲ میلیون تومان و در دو ماه ۷۲۰ میلیون تومان است.
وی افزود: بیمه نامه جدید فقط شامل کسب و کار‌هایی می‌شود که با دستور دولت و به علت شیوع یک بیماری تعطیل شده باشند ومشاغلی که به علت کاهش مشتریان، دچار تعطیلی می‌شود مشمول این بیمه نامه نخواهند بود.
مظلومی افزود: درموج اول شیوع ویروس کرونا شاهد آن بودیم که دستور تعطیلی مراکز خرید، آرایشگاه‌ها، رستوران ها، مرکز گردشگری و تالار‌های پذیرایی صادر شد و بعضی از آن‌ها هنوز تعطیل هستند.
وی گفت: مشاغلی که همچنان به علت شیوع ویروس کرونا و با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل هستند مشمول بیمه نامه جدید نمی‌شوند چرا که تمام بیمه نامه‌ها برای قبل از حادثه است.
مدیرعامل شرکت بیمه تعاون افزود: این گونه مشاغل می‌توانند بیمه نامه جدید را خریداری کنند، اما در موج بعدی و در صورت تعطیلی از سوی دولت از آن استفاده کنند.
مظلومی ادامه داد: متقاضیان بیمه نامه مذکور می‌توانند با ثبت نام در وب سایت بیمه تعاون، بیمه نامه حمایت از کسب و کار‌ها در زمان اپیدمی را خریداری کنند.
وی گفت: حق بیمه، حداقل سالی ۲۱۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون تومان است.
مدیرعامل بیمه تعاون افزود: بیمه تعاون در زمان وارد شدن خسارت به علت بیماری همه گیر به بیمه گذاری که کسب و کار دارد، روزانه حداقل ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون تومان در روز پرداخت خواهد کرد.
وی ادامه داد: مدت پرداخت خسارت به کسب و کار آسیب دیده از بیماری‌های اپیدمی، ۶۰ روز است.
مظلومی گفت: وب سایت بیمه تعاون برای ثبت نام بیمه جدید drbime.com است.
وی افزود: ۱۴ طرح در این بیمه وجود دارد و برای سه گروه مشاغل کم ریسک، ریسک متوسط و پر ریسک در نظر گرفته شده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.