جذب ۱۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی

طیب‌نیا اعلام کرد:

جذب ۱۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی

جمعه, آوریل 21, 2017 - 08:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

وزیر اقتصاد حجم سرمایه‌گذاری خارجی کشور در سال گذشته را ۱۲ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی مبنای تنظیم برنامه‌های اقتصادی کشور است.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایبِنا، علی طیب نیا با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی پایدار اولویت راهبردی نظام است، در دومین کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری در دانشگاه لرستان گفت: رشد اقتصادی پایدار به عنوان اولویت راهبردی نظام در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی انتخاب شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهارداشت: رشد پایدار اقتصادی موجب ایجاد اشتغال مولد برای جوانان جویای کار است و رشد اقتصادی باید درون زا باشد و از همه ظرفیت ها و فرصت ها بهره گرفت. اقتصاد مقاومتی مبنای تنظیم برنامه های توسعه کشور از جمله برنامه ششم توسعه است که آثار و نتایج آن را بزودی شاهد خواهیم بود.
وی افزود: یکی از سیاست های دولت برقراری ثبات در عرصه اقتصاد کشور است و باید گفت برغم تحریم های بی سابقه و کاهش قیمت نفت، ما و مردم توانستیم از یک تورم دو رقمی به یک تورم تک رقمی برسیم.
طیب نیا ادامه داد: امروز دو سال است که تراز تجاری غیرنفتی کشور مثبت شده که برای اولین بار در تاریخ معاصر ایران بوده یعنی از راه صادرات غیرنفتی نیاز خود را تامین می کنیم. امروز تامین نیاز کشور وابسته به نفت نیست و آن را در صندوق توسعه ملی ذخیره می کنیم و خوشبختانه گام های خوبی برداشته شده ولی هنوز به حداکثر درآمدهای قبلی نرسیده ایم.
وزیر اقتصاد تاکید کرد: پارسال توانستیم ۴۰۰ مجوز از ۲ هزار مجوزی که دستگاه های حاکمیتی صادر می کنند را حذف کنیم و امروز تصویر شفافی از شرایط فضای کسب و کار فراهم کرده ایم و فرایند صدور مجوزها در دستور کار دولت است. با تلاش دولت، زمینه تعاملات مثبت و سازنده با دنیای خارج و نهادهای بین المللی فراهم شده است.
وی تصریح کرد: همچنین ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی سال گذشته داشتیم ولی امیدواریم امسال این میزان باز هم بیشتر شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.