دیدار هیات اعزامی اتحادیه جهانی سردفتران با رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک

دیدار هیات اعزامی اتحادیه جهانی سردفتران با رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک

یک‌شنبه, اوت 20, 2017 - 18:39 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ثبت رسمی دارای پشتوانه مستحکم قانونی است که در درجه اول در محدوده ملی و عرصه جهانی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است.

 

به گزارش دیوان اقتصاد،  تویسرکانی در دیدار هیات اعزامی اتحادیه جهانی سردفتران با اشاره به این موضوع که اجرای قوانین در کشورها توسط دولت هاتضمین می شود، گفت: ثبت رسمی در ایران دارای پشتوانه قوی قانونی است که در درجه اول در محدوده ملی و عرصه جهانی باعث افزایش اعتماد و امنیت اقتصادی است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: شناخت کشورها و بررسی قوانین آنان در حوزه سردفتری باعث می شود تا قوانین این حوزه به سمت یکنواختی و همسان سازی پیش برود و این دیدار می تواند در این راستا کمک شایانی کند.

وی با ابراز خوشحالی از تشکیل اتحادیه جهانی سردفتران اظهار داشت: تشکیل این اتحادیه کار بسیار خوبی است که باید به آن کمک شود تا روز به روز قوی تر، منسجم تر و فراگیرتر به فعالیت بپردازند.

وی ضمن بیان این موضوع که تمام فعالیت های انجام گرفته در حوزه سردفتری در دنیا به منظور فراهم کردن ارائه خدمات بهتر و سریع تر به مردم است، گفت: با اشتراک گذاری و بررسی مشکلات و ایرادات و همفکری در این حوزه می توان در این جهت گام های مناسبی برداشت.

دکتر تویسرکانی افزود: نواقص و مشکلات سردفتری در ایران به سرعت در حال رفع شدن است و بسیاری از آنان رفع شده به نحوی که دفتر خانه ها به صورت الکترونیک و با سرعت و دقت بالایی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به فعالیت قریب به هفت هزار و 200 دفتر خانه با بیش از 40 هزار نفر کارمند تحت یک شبکه یکسان کشوری، گفت: در بسیاری از کشورهای اروپایی امور دفتر خانه ها به صورت سیستمی انجام می شود، لیکن فاقد بانک تجمیع اطلاعات تخصصی ثبت قراردادها هستند.

دکتر تویسرکانی اظهار داشت: در زمینه تحولات در فرایند امور دفترخانه ها، کارهای بزرگ و موثری انجام پذیرفته و پیشرفت های چشمگیری اتفاق افتاده است، در حال حاضر با الکترونیکی شدن فرآیندها در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال گذشته دفتر سردفتر که دهها سال سوابق در آن به صورت سنتی نوشته می شد حذف و سالانه از دهها میلیون مکاتبه کاغذی جلوگیری و تمامی امورات به صورت الکترونیکی و برخط انجام می پذیرد.

وی با اشاره به این موضوع که در دنیا نمی توان نمونه ای یافت که ثبت همه مالکیت ها در یک سازمان به صورت متحد و منسجم انجام شود، گفت: در کشور ما ساختار منحصر به فرد وجود داشته و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور متولی ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری، ثبت اختراع، ثبت علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی، اجرای کاداستر، ثبت املاک و ... می باشد.

وی گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به طور مستمر در حال ترویج و افزایش دانش روز در حوزه سردفتری و همکاری با سایر کشورها در این زمینه است.

وی از برقراری زمینه همکاری اتحادیه جهانی سردفتران ابراز خرسندی نمود و ابراز امیدواری کرد با بازدید از روند فعالیت دفاتر اسناد رسمی در ایران با این حوزه و پیشرفت های آن بیشتر آشنا شوند.

دکتر تویسرکانی در پایان ضمن بیان این موضوع که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیر مجموعه قوه قضاییه بوده و این موضوع نشان دهنده توجه جدی کشور ایران به ثبت اموال و حفظ حقوق مردم است، گفت: این سازمان آماده همکاری با کشورهای عضو اتحادیه جهانی سردفتران و تبادل تجربیات می باشد.

در این جلسه فرانتس لئوپلد، رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و عضو کانون سردفتران کشور اتریش ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: امیدوارم این جلسه زمینه همکاری هر چه بیشتر بین دوکشور در موضوع دفاتر اسناد رسمی را فراهم سازد.

وی نظام ثبتی در اتریش را یک نظام دولتی خواند که دفترخانه ها بر اساس آن فعالیت می کنند و  بیان داشت: هدف از سفر به ایران آشنایی با حوزه سردفتری و فرایند ثبت در دفاتر اسناد رسمی بوده است.

رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران گفت: آنچه به عنوان سیستم الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی در ایران در حال انجام است از پیشرفته ترین سیستم های روز دنیا است که در نوع خود منحصربفرد می باشد.

گفتنی است: این جلسه با حضور دکتر تویسرکانی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، فرانتس لئوپلد، رئیس کمیسیون همکاری بین المللی اتحادیه جهانی سردفتران و عضو کانون سردفتران کشور اتریش، ایزابلا ابرل، عضو کانون سردفتران اتریش، الکساندر وینکلر، عضو کانون سردفتران اتریش و محمد رضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.