سرمایه وارده در دولت یازدهم ۱۱.۲ میلیارد دلار است

سرمایه وارده در دولت یازدهم ۱۱.۲ میلیارد دلار است

دوشنبه, اوت 21, 2017 - 12:03 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران میزان سرمایه وارده طی دولت یازدهم را ۱۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار اعلام کرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از فارس، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران، گزارش سرمایه وارده در طی دولت یازدهم را اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، مجموع سرمایه وارده طی دولت یازدهم رقم ۱۱ میلیارد و ۲۶۳ میلیون دلار بوده است.
این گزارش می افزاید: سرمایه‌های جذب شده مذکور شامل سرمایه های اعلام شده توسط سیستم بانکی کشور، گمرک، وزارت نفت، سازمان بورس و مناطق آزاد است.
این گزارش حاکی است، قطعا حجم سرمایه های وارده به کشور که به دلایلی به منابع رسمی کشور مانند سازمان سرمایه گذاری اعلام نشده‌اند و یا از سایر طرق وارد شده است، بیش از رقم اعلام شده است و این سازمان در حال احصا کلیه موارد در کشور است.
بر اساس گزارش رسمی آنکتاد، میزان سرمایه خارجی وارده به کشور در سال 2015 مبلغ 2 میلیارد و 50 میلیون دلار و در سال 2016 مبلغ 3 میلیارد و 372 میلیون دلار است که نشان دهنده رشد 65 درصدی است.
این گزارش همچنین حاکی است، وزارت امور اقتصادی و دارایی میزان مجموع حجم سرمایه گذاری مصوب خارجی کشور طی دوران پس از برجام را 13 میلیارد و 242 میلیون دلار اعلام کرد.
متن کامل گزارش آماری از سرمایه گذاری خارجی در ایران در دوره پسا برجام (یکم دی ماه 1394 لغایت 22 مرداد ماه 1396) به شرح زیر است:
سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران همچنین با اعلام رقم 18،699،461 هزار دلار سرمایه گذاری مصوب و معتبر در دولت یازدهم، آمار این سرمایه گذاری ها را به تفکیک بخش‌های مختلف اقتصادی منتشر کرد.
متن کامل گزارش سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب و معتبر به تفکیک بخش اقتصادی به شرح زیر است:
بیش از 3 میلیارد دلار طرح های سرمایه گذاری خارجی (غیرفاینانس) ارائه شده توسط 46 سرمایه گذار خارجی، توسط سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در دست اقدام ، بررسی و مذاکره است، تا پس از نهایی شدن ان شاءالله طی هفته های آتی به تصویب هیات سرمایه گذاری خارجی خواهد رسید.
گزارش دیگری حاکی است، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران طی گزارشی با ارایه اطلاعات مربوط به طرحهای سرمایه گذاری خارجی مصوب از سال 1384 تا 1395، بالاترین میزان سرمایه گذاری خارجی از نظر تعداد و رقم سرمایه گذاری، مربوط به سال 1395 می باشد.
این گزارش حاکی است؛ در سال 1395، تعداد 137 طرح سرمایه گذاری خارجی مصوب به مبلغ 10،145،941 هزار دلار در کشور انجام شده است.
گزارش دیگری از سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران حاکی است، رتبه جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در بین 201 کشور در سال 2016 ، 51 می باشد.
بر اساس این گزارش، رتبه تجمعی جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی از سال 1994 تاکنون 50 می‌باشد.
این گزارش می افزاید، در منطقه منا نیز بر اساس نرخ رشد، جمهوری اسلامی ایران رتبه اول را داراست.
همچنین در بین کشورهای آسیایی جمهوری اسلامی ایران در سال 2016 جایگاه 18 را کسب نموده است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.