روابط عمومی در فهرست مشاغل استرس زا

روابط عمومی در فهرست مشاغل استرس زا

یک‌شنبه, نوامبر 13, 2016 - 09:02 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

برای چندمین سال متوالی، روابط عمومی در فهرست مشاغل استرس زا قرار گرفت.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از prweek، در سال 2016، مدیر روابط عمومی ششمین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا دارد. فهرست زیر، امسال به ترتیب در رتبه های اول تا دهم فهرست مشاغل تنش زا قرار دارند:
1) داوطلب خدمت نظامی
2) آتش نشان
3) خلبان هواپیما
4) افسر پلیس
5) هماهنگ کننده رویداد
6) مدیر روابط عمومی
7) مدیر ارشد شرکتی
9) گزارشگر روزنامه
10) راننده تاکسی
به نقل از کریر کست که سالانه پر استرس زا ترین مشاغل جهان را طبقه بندی می کند، روابط عمومی را در سال 2011 هفتمین معرفی کرده است که در سال 2010 شماره 2 در فهرست بود.
براساس یافته های کریر کست، متوسط درآمد سالانه یک مدیر روابط عمومی 91 هزار و 810 دلار می باشد که نسبت به سال 2010 نزدیک به 2000 دلار افزایش را نشان می دهد.
کریر کست مشاغل استرس زا را بر اساس 11 عامل طبقه بندی می کند که شامل مسافرت، رشد بالقوه، کارکردن در مقابل چشمان مردم، خطرات، ضرب الاجل ها، احتمال درخطر بودن زندگی و غیره می شود.
در سال 2012 کارگزار روابط عمومی دومین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا داشت که این امر موجب تعجب مردم و حتی عده ای از شاغلان روابط عمومی شد که می پرسیدند چرا روابط عمومی پرتنش تر از خدمت سربازی است (حرفه ای که در آن سال حتی جز ده رتبه اول فهرست هم قرار نگرفت).
در سال 2013، مدیر روابط عمومی پنجمین رتبه را در فهرست مشاغل استرس زا داشت که نسبت به سال گذشته دو رتبه صعود داشته است. در این گزارش آمده است: "مدیران روابط عمومی، کارشناسان ارشد کنترل خسارت هستند، در نتیجه لازم است که زیر فشار قادر به فکر کردن و عمل سریع باشند.
آیا احساس استرس می کنید؟
متخصصان روابط عمومی مسئول تولید و حفظ یک تصویر مثبت در میان عموم مردم برای شرکت ها، نهادهای غیر دولتی و آژانس های دولتی هستند. آنها عموما مسئول ارائه سخنرانی ها و آماده سازی آنها هستند، اغلب در روبروی توده های مخاطبان خود قرار دارند. این حوزه بسیار رقابتی است، که اغلب شامل مسائلی کاملا قابل مشاهده، فرصت های محدود، استرس های طولانی در درجه بالا برای متخصصان این حرفه می شود. برخی مدیران اجرایی روابط عمومی نیازمند تعامل با اعضای بالقوه متخاصم شان در رسانه ها هستند و به ویژه بعد از یک فاجعه این مساله بسیار حساس می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.