قاچاقيچيان با ترفند بلا صاحب بودن كالا ، از زير بار مجازات قاچاق فرار مي كنند

مديرعامل سازمان اموال تمليكي :

قاچاقيچيان با ترفند بلا صاحب بودن كالا ، از زير بار مجازات قاچاق فرار مي كنند

سه‌شنبه, ژولیه 25, 2017 - 14:43 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

مدير عامل سازمان اموال تمليكي با حضور در كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان كهكيلويه و بوير احمد از راه اندازي اداره اموال تمليكي آن استان خبر داد .

به گزارش ديوان اقتصاد، امين دليري با اعلام اين خبر افزود : با پيگيري موثر مقامات استاني و نيز تلاشهاي به عمل آمده موفق به ايجاد ساختار اداره اموال تمليكي براي استان كهكيلويه و بويراحمد شديم و با مساعدت مقامات استاني از اين پس اين اداره به صورت مستقل وظايف خود را به انجام خواهد رساند .
دليري با اشاره به موقعيت راه هاي مواصلاتي استان كهكيلويه و بوير احمد در ترانزيت كالاي قاچاق افزود : اين استان در مسير ترانزيت كالاي قاچاق قرار دارد و نيازمند ايجاد ساختار مستقل سازمان اموال تمليكي در آن بود كه بتوانيم مبارزه موثرتري را با پديده قاچاق كالا داشته باشيم كه خوشبختانه محقق شد و تصریح كرد به حمداله طي سالهاي اخير مبارزه خوبي براي مقابله با ورود كالاي قاچاق صورت پذيرفته و يكي از مصاديق آن كاهش 90 درصدی ورود ميوه هاي قاچاق خارجي به بازارهاي مصرف است كه تهديد جدي براي سلامت مردم به شمار مي رفت .
وي با اشاره به شيوه هاي فرار از مجازات قاچاقچيان افزود : قاچاقچيان پس از آنكه به دام مامورين انتظامي مي افتند ، با ترفند بلاصاحب بودن كالا ، از زير بار مجازات قانوني فرار مي كنند و موجب مي گردد خطر پذيري قاچاق كالا براي آنان كاهش يابد ، و ضرورت دارد در اين خصوص تدابير لازم اتخاذ گردد.
مديرعامل سازمان اموال تمليكي در ادامه افزود : كنترل هاي فيزيكي هميشه پاسخگو نيست و راه اصلي مبارزه با قاچاق كالا ، هوشمند سازي سيستم هاي كنترلي و نظارتي است و با اتصال سامانه دستگاههاي فعال در امر مبارزه با قاچاق كالا به سامانه جامع اموال تمليكي، نظارت موثرتري را در اين زمينه خواهيم داشت .
خادمي استاندار كهكيلويه و بوير احمد با تقدير از پيگيري مديرعامل سازمان اموال تمليكي در ايجاد ساختار آن سازمان در اين استان افزود : استان كهكيلويه و بوير احمد در مسير ترانزيت كالاي قاچاق قرار گرفته است كه انشااله با استقرار اين اداره ، مبارزه با قاچاق كالا ، موثرتر از گذشته ادامه خواهد داشت و خاطر نشان كرد : از كليه امكانات استاني براي راه اندازي اداره اموال تمليكي استفاده خواهيم كرد .
خادمي با اشاره به مشكلات خودروهاي حامل قاچاق افزود : خودروهاي شوتي يا خودروهاي حامل كالاي قاچاق كه رانندگان آن بدون رعايت قوانين رانندگي و با سرعت غير مجاز در جاده ها حركت مي كنند موجب نا امن كردن جاده ها و بروز تصادفات پر خطر براي مردم گرديده اند كه اين موضوع نيز از معضلات جدي قاچاق كالا در اين استان است .
استاندار كهكيلويه و بويراحمد در ادامه افزود : موضوع قاچاق كالا در شان جمهوري اسلامي نيست و ما جزو معدود كشورهايي هستيم كه هنوز با اين معضل دست و پنجه نرم ميكنيم و ضرورت دارد مقررات مربوط به واردات كالا تسهيل گردد تا شاهد کاهش قاچاق کالا شویم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.