الزام جلوگیری از اطلاعات نهانی در بازار سرمایه و بورس

الزام جلوگیری از اطلاعات نهانی در بازار سرمایه و بورس

چهارشنبه, مارس 30, 2016 - 18:24 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

بازار سرمایه بازاری رو به رشد است اما نیازمند اصلاحات ساختاری است.

بازار سرمایه بازاری رو به رشد است اما نیازمند اصلاحات ساختاری است.
به گزارش دیوان اقتصاد، طهماسب مظاهری در گفتگو با ایلنا در مورد وضعیت بازار سرمایه در سال 95 اظهار داشت: این واقعیت وجود دارد که بازار سرمایه و بورس ما ارتباطات گذشته را ندارد و ضرورت دارد این ارتباطات مجدد از سر گرفته شود که آن هم مستلزم زمان است.
رئیس اسبق بانک مرکزی ایران با اشاره به برگزاری همایش بانکی ایران و اروپا تصریح کرد: برگزاری این دست از همایشهای بانکی و بورسی نقاط تخریبی در بازار ما را برجسته و روشن می کند و دو طرف در صورتی که تمایل داشته باشند برای اصلاح آن به این نقاط توجه و آن را حل و فصل خواهند کرد.
مظاهری با بیان اینکه بازار سرمایه بازاری رو به رشد است گفت: بورس ما نیازمند اصلاحات ساختاری و از همه مهمتر شفافیت اطلاعات داخلی و جلوگیری از اطلاعات نهانی است .
وی گفت: بازار سرمایه از این قبیل اطلاعات نهانی رنج می برد که متاسفانه دولت آقای روحانی هم نتوانست چندان این مشکلات را حل کند و به صورت جدی به این موضوع نپرداخته است .
این کارشناس ارشد اقتصادی خاطر نشان کرد: بهره برداری ناصحیح و رانت گونه از اطلاعات داخلی آفت و ویروس بازار سرمایه است و در صورتی که آقای طیب نیا و دوستان سازمان بورس این موضوع را حل نکنند مابقی مسائل درست نخواهد شد.
وی افزود: افرادی که در بورس درگیر هستند و مسئولین و کارگزاران نباید از اطلاعات موجود بورس به نفع خودشان استفاده کنند. این نقطه ضعف بزرگ بازار سرمایه است و تا رفع نشود بزرگ شدن بورس و بازار سرمایه مفید نخواهد بود زیرا در نهایت همه چیز وارونه می شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.