مدیریت ریسک با برنامه ای جدی پیگیر می شود

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:

مدیریت ریسک با برنامه ای جدی پیگیر می شود

بیمه مرکزی آمادگی برعهده گرفتن مسئولیت رگولاتوری صندوق های بازنشستگی را دارد
دوشنبه, اوت 7, 2017 - 13:22 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه مدیریت ریسک با برنامه ای جدی در بیمه مرکزی پیگیری می شود،گفت:مدیریت ریسک برای بیمه مرکزی از اهمیت برخوردار است و سمیناری با موضوع مدیریت ریسک، راهکار ها و چاره ها بر گزار می شود.

به گزارش دیوان اقتصاد، رییس کل بیمه مرکزی از بررسی موضوع نظارت بر صندوق های بازنشستگی در مجمع اخیر بیمه مرکزی خبر داد و گفت: بیمه مرکزی آمادگی دارد مسئولیت رگولاتوری این صندوق ها را برعهده بگیرد.

وی کل ذخایر رشته های بیمه‌های زندگی و غیر زندگی شرکت های بیمه در ایران را ٢٩ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و از رشد ۱۸ درصدی بیمه‌های زندگی در سه ماه نخست سال جاری خبر داد.

عبدالناصر همتی در نشستی با خبرنگاران رسانه ها به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری مفهوم سابق خود را از دست داده و امروز هر خبرنگاری، یک رسانه است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: روند توسعه صنعت بیمه قابل قبول بوده و رشد حق بیمه تولیدی در سال گذشته ٢٢ درصد بود.

وی گفت: پارسال دغدعه ذخیره گیری شرکت های بیمه وجود داشت، اما با تعامل شرکت ها و نظارت بیمه مرکزی، این مشکل حل شد.

همتی از برگزاری مجامع عمومی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: هرچند برخی شرکت ها سود ندادند یا سودها کم بوده اما شرکت های بیمه روند خوبی داشته اند که فکر می کنم امسال و سال آینده وضع آنها بهتر شود.

وی رشد بیمه های زندگی را خوب توصیف کرد و افزود: در سه ماهه نخست سال جاری رشد بیمه های زندگی ١٨ درصد بود.

همتی نفوذ بیمه در کشور را ٢.٢ درصد عنوان کرد و افزود: پیش بینی ما عبور این رقم از ٢.٢ درصد تا پایان سال است.

رییس شورایعالی بیمه توضیح داد که علت فاصله نفوذ بیمه در ایران با میانگین جهانی به دلیل قدرت نظام تامین اجتماعی در ایران است.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه بحران در بیمه شخص ثالث رفع شده است، گفت: دو رشته بیمه درمان و مسئولیت به دلیل رقابت های ناسالم و تخفیف ها این مشکل را دارند که باید با برنامه ریزی آن را بهبود داد.

وی مشکل رشته بیمه درمان را مربوط به افزایش سنگین تعرفه های درمان در سال های 1393 و 1394 عنوان کرد و افزود: در رشته مسئولیت رقابت ها ناسالم بوده و نرخ ها غیرفنی شده است.

وی پرداخت خسارت های سنگین مانند آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، ساختمان پلاسکو، تصادف قطار سمنان و معدن یورت را نشانه قدرت و اقتدار صنعت بیمه دانست.

رییس کل بیمه مرکزی ادامه داد: رشته های بیمه اجباری شخص ثالث و بیمه تکمیلی درمان به دلیل تخریب های غیرفنی مقداری از تعادل خارج شده بود که در حال خروج از حالت بحرانی هستند؛ همچنین مساله بیمه های اتومبیل‌های صفر کیلومتر هم با همکاری سندیکای بیمه گران و شرکت ها حل شد.

رییس شورایعالی بیمه به جلسه اخیر با مدیران عامل شرکت های بیمه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای رشته بیمه مسئولیت نرخ های غیرفنی داده می شود و در این جلسه خواستار توجه مدیران عامل شرکت ها به این موضوع شدیم.

همتی گفت: برای بیمه های مسئولیت، شرکتهای بیمه نرخ های غیرفنی ارایه می دهند که مشکل هم شده ولی اکنون در حال رفع آن هستیم. در مورد بیمه خودروهای صفر کیلومتر نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و شرایط اکنون مناسب است. در سه ماهه اول امسال رشد ١٨ درصدی حق بیمه را داشتیم.

وی افزود: قرار بود اگر خودروسازان همکاری لازم را در حوزه صدور بیمه نامه شخص ثالث نداشته باشند، بیمه نامه یک هفته ای صادر کنیم ولی همکاری لازم صورت گرفت و البته هنوز این پیشنهاد پابرجاست و اگر مشکلی پیش آید اجرایی می شود.

همتی در خصوص صورتهای مالی بیمه مرکزی گفت: گزارش بیمه ویژه اتکایی همراه با صورتهای مالی ارایه می شود که به دلیل برخی سوء استفاده های احتمالی تحریم کنندگان امکان انتشار بخشی از این گزارش نیست.

وی در خصوص اصلاح صورتهای مالی بر اساس IFRS گفت: پیچیدگی های صورتهای مالی و اجرای IFRS در نظام بیمه ای پیچیده تر از نظام بانکی است. بنابراین داریم به این سمت حرکت می کنیم ولی هنوز نویسندگان این استانداردها به جمع بندی کامل نرسیده اند؛ اما با بورس و سازمان حسابرسی هماهنگ هستیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.