افزایش قدرت خرید کارگران در دولت دوازدهم/ برنامه 10 گانه اشتغال فراگیرو پایدارسازی صندوق های بازنشستگی

ربیعی در جلسه رای اعتماد مجلس وعده داد:

افزایش قدرت خرید کارگران در دولت دوازدهم/ برنامه 10 گانه اشتغال فراگیرو پایدارسازی صندوق های بازنشستگی

چهارشنبه, اوت 16, 2017 - 18:35 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

علی ربیعی در جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس گفت:وزارت کار گسترده ترین ماموریت را در بدنه اجتماعی کشوردارد.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه تاکید کرد: 4 موضوع مهم شامل بحران فقر، آسیب های اجتماعی ، بحران صندوق های بازنشستگی و معضل بیکاری مد نظر ماست که در دولت آینده به آن ها می پردازیم.

به گفته وزیر کار فرایند رفاهی وابسته به درآمدهای نفتی است و برای فقرزدایی ، آسیب های اجتماعی ، اشتغال فراگیر و پایدارسازی صندوق های بازنشستگی ، توسعه تعاون ، فرهنگ کار و نظام تامین اجتماعی برنامه 10 ساله به رییس جمهور و مجلس تقدیم کردم.

وی افزود: امحای فقر مطلق و تحقق نظام چند لایه تامین اجتماعی از برنامه دهای مهم وزارتخانه است .

ربیعی خاطرنشان کرد: برنامه اشتغال فراگیر و مقابله با فقر را تنظیم کردیم و با سرمایه گذاری درست آن را انجام می دهیم.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برنامه های 4 سال آینده خود گفت: امنیت اجتماعی را هم سنگ با امنیت ملی پیش خواهیم برد و مطالبات اقلیت ها را در برنامه رفاهی قرار داده ایم و اشکال فقر را شناسایی کردیم .

وی تصریح کرد: در 4 سال گذشته مزد بر تورم پیشی گرفت و بازنشستگان قدرت خریدشان افزایش یافت و 11 میلیون حاشیه نشین بیمه شدند .

ربیعی با بیان اینکه مهم ترین هدف وزارت کار دولت دوازدهم کاهش انواع فقر است ، اظهارداشت: ابزار مختلفی برای اشتغال لازم است اما بنا به دستور رییس جمهور اشتغالزایی بر عهده وزارت کار است و در همین راستا حرکت هماهنگی بین دستگاه ها آغاز شده است .

ربیعی با بیان اینکه رشد کلاسیک بیش از 400 هزار شغل نمی تواند ایجاد کند گفت: برنامه 10 گانه ای هم برای اشتغال فراگیر و هم عرضه و تقاضا داریم .

وزیر پیشنهادی کار به موضوع کارورزی اشاره کرد و با بیان اینکه متخصص ترین افراد در این برنامه کار می کنند بیان کرد: از مجلس می خواهم که کمیته مشترک دائمی اشتغال با مجلس داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم 54 درصد تشکل های کارگری و کارفرمایی را افزایش دادیم و در دولت جدید برای افزایش قدرت خرید کارگران مزد را افزایش می دهیم.

ربیعی در خصوص عدم تحقق رشد 25 درصدی تعاون هم گفت: اقتصاد بزرگ نشده واگذاری هم صورت نگرفته که بتوان سهم تعاون را بزرگ تر کرد اما در دولت جدید مدل تعاون روستا را اجرایی می کنیم و تعاونی ها را به تشکل ها واگذار می کنیم و بنگاه ها را توسعه می دهیم.

زهره مجتهدزاده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.