چینی ها کالای ایرانی می خرند/ تهران میزبان دومین نمایشگاه هفته تجاری چین است

در صورت توافق با اتاق های بازرگانی ایران و تهران؛

چینی ها کالای ایرانی می خرند/ تهران میزبان دومین نمایشگاه هفته تجاری چین است

دومین نمایشگاه هفته تجارت چین از ۲۸ الی ۳۱ شهریور ماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیوان اقتصاد، این نمایشگاه که دوره دوم خود را هم با موفقیت برگزار می کند، سال گذشته با حضور شرکت های قدرتمند چینی مورد استقبال شرکت های ایرانی قرار گرفت.

در همین راستا ، کیان معتمدی ، مدیرعامل شرکت نوژن راد که مسوول سرپرستی کمیته برگزار کننده این رویداد که اتاق بازرگانی خارجی چین عضوی از آن است در نشستی خبری با بیان اینکه ایران به عنوان قطب منطقه ای تجارت در خاورمیانه شناخته شده و شرکت های بزرگ ، دفاتر منطقه ای و قاره ای خود را در تهران تاسیس کرده اند،گفت: چین از دیرباز رابطه تجاری بسیار خوبی با ایران داشته  و هم اکنون ۴۹ درصد واردات ایران از چین انجام می شود ولی برخی تجار ایرانی با ورود کالای بی کیفیت از چین به کشور، اذهان جامعه را نسبت به کالای چینی خراب کردند بر همین اساس شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند، کالاهای صنعتی و هایتک با کیفیت را ارائه  خواهند داد.

مدیر اجرایی ایرانی دومین نمایشگاه هفته تجاری چین تاکید کرد: ایران به عنوان یک قطب اقتصاد در منطقه در حال تبادل تجارت با کشورهای منطقه از جمله چین است و با توجه به ثبات اقتصادی در سال های اخیر، بسیاری از کالاهای ایرانی هم به سمت چین رفته است.

وی افزود: این نمایشگاه فرصتی استثنایی برای شرکت ها و کارآفرینان چینی است تا  با همتایان ایرانی خود دیدار داشته و درباره توسعه روابط تجاری سطح منطقه در بخش های مختلف به  بحث و تبادل نظر بپردازند.

به گفته وی برگزاری نمایشگاه هفته تجاری چین برای بار دوم ، تقویت روابط تجاری بین صنایع دو کشور را تسهیل می کند.

معتمدی با اشاره به آمار گمرک چین که در نیمه نخست ۲۰۱۷، حجم مبادلات تجاری ایران و چین را با ۳۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد، اظهارداشت: به دنبال سفر رییس جمهور چین به ایران در سال گذشته، دو طرف به توافق رسیدند تا مبادلات تجاری  بین دو  کشور را تا ۶۰۰ میلیارد دلارافزایش دهند.

مدیر اجرایی نمایشگاه همچنین به برگزاری جلسات B2B هدفمند در نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: صرفا هدف نمایشگاه، فروش کالای چینی به ایران نیست و هدف اصلی جابجایی تکنولوژی در صنایع خودرو، نفت ، گاز و پتروشیمی است و در همین رابطه اسامی و مشخصات شرکتهای چینی را برای شرکت های همسنگ داخلی ارسال و با هدف تعامل اقتصادی دوجانبه جلساتی را بین طرف های ایرانی و چینی در صنایع مختلف برگزار می کنیم.

وی در پایان از مذاکره شرکت برگزار کننده چینی دومین نمایشگاه هفته تجاری چین با اتاق بازرگانی ابران و تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: بر اساس ابن مذاکره قراراست در آینده نمایشگاه ایران در چین برگزار شود و به دلیل اینکه ما قصد حضور در بازار چین را داریم، ایجاد کارخانه های مشترک در ایران ، این امکان را به چین می دهد که از طریق ایران به کشورهای خلیج فارس دسترسی بیشتری داشته باشد.

علاقمندان برای شرکت رایگان در دومین نمایشگاه هفته تجاری چین به سایت www.iranchinafair.com مراجعه کنند.

زهره مجتهدراده




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.