اجرای تفاهمنامه مشترک بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت

اجرای تفاهمنامه مشترک بانک قرض الحسنه مهر ایران و وزارت بهداشت

سه‌شنبه, اوت 29, 2017 - 20:10 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

نشست مشترکی به مناسبت فرارسیدن هفته بانکداری اسلامی و در راستاي عملياتي شدن يکي از بندهاي تفاهم‌نامه في‌مابين بانک قرض الحسنه مهر ايران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي مبني بر تامين يك باب مركز بازپروري مبتلايان به اعتياد، ميان مديران ارشد دو مجموعه برگزار شد.

به گزارش دیوان اقتصاد ، مرتضی اکبری مديرعامل، حسن تليکاني عضو هيات مديره و جمعي از مديران ارشد بانک به همراه ميراسماعيل رييس دانشگاه علوم‌پزشكي ايران، دكتر دلشاد قائم‌مقام مشاركت‌هاي اجتماعي دانشگاه ايران، يونسي رييس اداره‌كل خيرين وزارت بهداشت و شريعت رييس بيمارستان روانپزشكي ايران براي شروع اين همكاري مشترك به تبادل نظر و گفتگو پرداختند.
در ابتدای این نشست، دکتر شریعت ریيس بيمارستان روانپزشکي ايران در اين جلسه به همکاري هاي صورت گرفته براي ساخت و بهره برداري از فاز يک بيمارستان روانپزشكي اشاره كرد و گفت: اين مجموعه، پروژه جامعي است كه شامل ۳۰ هزار مترمربع فضا مي باشد كه فاز اول آن با مشاركت وزارت بهداشت آغاز و با تخصيص اعتبار، قراردادهاي لازم منعقد شده است.
وی افزود: این پروژه پس از انجام و تکمیل فاز مطالعاتی خود وارد فاز عملياتي شده و درحال حاضر در مرحله گودبرداري، مگر ريزي و احداث فندانسيون به سر مي برد.
رییس بیمارستان روانپزشکی ايران تصريح کرد: پروژه اي که بانک قرض الحسنه مهر ايران در آن مشاركت مي كند نزديك به ۸ هزار متر مربع مساحت دارد كه در سه طبقه احداث مي شود. اين پروژه به صورت مدورال طراحي شده است و اين امكان را دارد كه به صورت مستقل مورد بهره برداري قرار گيرد.
شریعت خاطرنشان ساخت: در این بیمارستان برای ۳۰۰ نفر تخت خواب ديده شده و داراي فضاهاي لازم پشتيباني، بازتواني و غيره مي باشد.
دکتر میراسماعیل رییس دانشگاه علوم‌پزشکي ايران نيز در ادامه گفت: بيماري هاي اعصاب و روان در جامعه ما بسيار مظلوم واقع شده است و اين موضوع، حوزه اي نيست که تنها با اقدامات دولت به سامان برسد. بنابر اين خيرين مي توانند در اين زمينه نقش پررنگي در کمك به اين افراد و توجه به آنها داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران عملکرد شایسته ای در خصوص مسئوليت هاي اجتماعي و توجه به نيازمندان جامعه داشته است و حمايت اين بانک از احداث اين مرکز درماني در بيمارستان روانپزشكي ايران جاي تشكر و قدرداني دارد.
در ادامه، مرتضی اکبری نیز در خصوص مسئولیت هاي اجتماعي بانک بيان داشت: بانک قرض الحسنه مهر ايران پيشتاز عرصه هاي کمك به نيازمندان است و تمامي تلاش خود را براي بهبود معيشت و توانمندسازي اقشار ضعيف و متوسط جامعه از طريق اجراي بانكداري اسلامي به كار مي گيرد.
وی افزود: این بانک طی اقدامات جدیدي گامهاي موثر و مطلوبي در حوزه هاي ازدواج جوانان، حمايت از دانش آموزان، بهبود و ارتقاء بهداشت رواني و سلامت جامعه و توجه به اشتغال و مسکن در بخش هاي روستايي و مناطق محروم برداشته است و در اين راستا تفاهمنامه هايي با وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، سازمان جهاد سازندگي و بنياد مسکن انقلاب اسلامي منعقد شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: این بانک با تمامی ظرفيت و پتانسيل هاي موجود در زمينه هاي مختلف ورود پيدا کرده و بسياري از بيمارستان ها و مراکز درماني خيريه مي توانند با متمركز نمودن بخشي از گردش مالي خود در اين بانك، از خدمات قرض الحسنه بهره مند گردند.
وی تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران به انسان های نيازمند تعلق دارد و ساختار کلي و عملياتي آن با سيستم و نظام بانکي كشور كاملاً متفاوت است.
شایان ذکر است، وکیل مشاور مدیرعامل و رئیس اداره حوزه مديريت، ترکيان رئيس اداره حسابداري و بودجه، فرجي مهماندار رئيس اداره توسعه سرمايه انساني، انصاري جعفري رئيس اداره فن آوري اطلاعات و ارتباطات و صمدي سرپرست اداره روابط عمومي و بازاريابي در اين ديدار حضور داشتند.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.