ایران واتریش روابط خود را در حوزه حسابرسی توسعه می دهند

رئیس كل دیوان محاسبات كشور :

ایران واتریش روابط خود را در حوزه حسابرسی توسعه می دهند

یک‌شنبه, آوریل 10, 2016 - 12:25 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

رئیس كل دیوان محاسبات كشور بر توسعه روابط بین دیوان محاسبات ایران و اتریش و ارتقای روابط حسابرسی دو دیوان تاكید كرد.

رئیس كل دیوان محاسبات كشور بر توسعه روابط بین دیوان محاسبات ایران و اتریش و ارتقای روابط حسابرسی دو دیوان تاكید كرد.

به گزارش دیوان اقتصاد به نقل از ایرنا، «امین حسین رحیمی» در دیدار با «ژوزف موزر» رئیس كل دیوان محاسبات اتریش و دبیركل سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی(اینتوسای) گفت: دیدار رئیسان دیوان محاسبات دو كشور فرصت خوبی برای تقویت روابط دیوان محاسبات دو كشور و ارتقای روابط حسابرسی دیوان محاسبات ایران و اینتوسای است.

وی با ابراز اطمینان نسبت به اینكه سفر رئیس دیوان محاسبات اتریش به ایران باعث توسعه روابط ایران و اتریش خواهد شد، افزود: سابقه 400 ساله روابط دو كشور در عرصه های مختلف عامل مهمی در توسعه روابط دیوان های دو كشور خواهد بود.

رحیمی حضور هیات دیوان محاسبات اتریش در ایران را عاملی برای آشنایی بیشتر آنان با فرهنگ مردم ایران ‌زمین دانست و خاطرنشان كرد: پس از پایان این سفر، هیات اتریشی مطمئن خواهد شد اظهارات برخی كشورها به ویژه مسئولان آمریكایی درباره ایران، دروغ است.

رئیس كل دیوان محاسبات كشور ادامه داد: اتریش كشور مهمی در اتحادیه اروپاست و جزو نخستین كشورهایی است كه نظام جمهوری اسلامی ایران را در سال 1979 به رسمیت شناخت.

وی دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران را دارای نظام مستقل قضایی دانست كه رئیس آن را به طور مستقیم مجلس شورای اسلامی انتخاب می كند.

ژوزف موزر نیز در این دیدار نسبت به تقویت روابط دوجانبه ایران و اتریش و ارتقای روابط حسابرسی جمهوری اسلامی ایران و اینتوسای ابراز امیدواری كرد و افزود: در دوران پرچالشی در سراسر جهان هستیم و امیدوارم موسسات عالی حسابرسی كشورها بتوانند به مهار این چالش‌ها كمك كنند.

دبیركل سازمان اینتوسای با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و اتریش گفت: روابط طولانی و تاریخی ایران و اتریش در سطح بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه از دیرباز تاكنون وجود داشته است. بنده با مطالعاتی كه درباره دیوان محاسبات ایران داشته‌ام متوجه اقدام های خوب این موسسه حسابرسی دولتی شدم كه بیش از 100 سال سابقه كاری دارد. همچنین این موسسه حسابرسی دولتی را از نظر استقلال و شفافیت و تمركز در مسائل آموزشی در وضعیت خوبی می‌دانم.

سازمان بین المللی موسسه های عالی حسابرسی (intosai) سازمانی جهانی برای انجام حسابرسی دولتی است . این سازمان بزرگترین سازمان بین المللی بعد از سازمان ملل متحد است.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.