کاهش سن بازنشستگی زنان باید به شکل قانون تصویب شود

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان:

کاهش سن بازنشستگی زنان باید به شکل قانون تصویب شود

یک‌شنبه, سپتامبر 17, 2017 - 09:58 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان گفت: بازنشستگی زنان با 25 سال خدمت شرایط را برای حضور جوانان در بسیاری از مشاغل فراهم می‌کند.

به گزارش دیوان اقتصاد،«فاطمه ذوالقدر» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا، پیرامون تصویب ماده مربوط به کاهش سن بازنشستگی زنان به 25 سال در لایحه دایمی کردن قانون خدمات کشوری در هیات دولت گفت: با توجه به اینکه موضوع کاهش سن بازنشستگی خواسته اکثر زنان شاغل به ویژه افراد دارای مشاغل سخت و با مشکلات خانوادگی است، به طور حتم کاهش آن باید به شکل قانونی تصویب شود؛ هر چند که این موضوع در لایحه برنامه ششم نیز مطرح شد اما مورد موافقت شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار نگرفت.

نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه "این موضوع با طرح در مجلس به طورحتم مورد موافقت اکثر نمایندگان قرار می گیرد" افزود: در گذشته این موضوع با در نظر گرفتن شرایط سنی یعنی "55 سال" مطرح شد و همچنین به دلیل مواردی چون مغایرت با سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‌وری در نیروی انسانی به تصویب نرسید.

او با تاکید بر اینکه "طرح این موضوع در لایحه دایمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری رویکرد قابل قبولی از سوی دولت است" تصریح کرد: به دولت پیشنهاد می شود که به موضوع بدون نظر گرفتن شرایط سنی توجه کند.

ذوالقدر متذکر شد: درحال حاضر زنان بسیاری به دلیل برخی مشکلات خانوادگی و یا بیماری به دنبال کاهش سن بازنشستگی هستند؛ بنابراین این قانون می تواند کمک موثری به حل مشکلات این گروه از زنان شاغل کند.

عضو هیات رییسه فراکسیون زنان با اشاره به اینکه "پس از تصویب این قانون هر زن شاغلی بنا به شرایط خود می تواند از آن استفاده کند" گفت: استفاده از این قانون برای همه زنان شاغل اجباری نبوده و برخی زنان دارای مشاغل سخت مانند کارمندان بانک ها می توانند از این قانون برای جلوگیری از تضییع حقوق خود استفاده کنند، هرچند که درحال حاضر زنان بسیاری به دلیل وجود مشکلات بدون دریافت حق و حقوق خود از گردونه کار خارج می شوند.

ذوالقدر با تاکید براینکه "بازنشستگی زنان با 25 سال خدمت شرایط را برای حضور جوانان در بسیاری از مشاغل آماده می کند" گفت: از دولت برای طرح چنین موضوعی در لایحه خدمات کشوری سپاسگزاریم و امیدواریم لایحه جدید هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.