تغییر نگرش در فضای کسب و کار

معاون وزیر تعاون تاکید کرد:

تغییر نگرش در فضای کسب و کار

شنبه, آوریل 23, 2016 - 09:22 لینک کوتاه اشتراک گذاری با تلگرام پرینت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است:در قالب شبکه‌های تعاونی رابطه تولید و اشتغال پایدار و ماندگار بهتر شکل می‌گیرد و برای رونق سرمایه‌گذاری در کشور تغییر نگرش در فضای کسب و کار ضروری است.

به گزارش دیوان اقتصاد، سید حمید کلانتری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: اصلاح و بازنگری در قوانین و مقررات با هدف بهبود فضای کسب وکار و اجرایی کردن آن یکی از راهکارهای موثر برای رونق و تقویت سرمایه‌گذاری است و باید فضای کسب و کار را به بهترین شکل ممکن برای جلب و جذب سرمایه‌ها فراهم کنیم.
وی حذف موانع قانونی، تغییر نگرش‌ها و داشتن روحیه کار مشارکتی را در ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و همچنین اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی موثر خواند.
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در ادامه ارزان‌ترین شغل را مربوط به بخش تعاون دانست و گفت: تعاون ظرفیتهای زیادی در زمینه ایجاد شغل در حوزه‌های مختلف دارد و به دلیل ویژگی مشارکت مردمی و تجمیع سرمایه‌های خرد این مزیت بیشتر نمایان است.
کلانتری بر لزوم مطالعه تجربیات کشورهای دارای نظام اقتصاد تعاونی برای ارتقای جایگاه بخش تعاون در کشور تاکید کرد و گفت: برخی کشورهای دنیا دارای نظام اقتصاد تعاونی‌ هستند که باید دید در این کشورها چه اقداماتی صورت گرفته که تعاون به جایگاه مناسب خود رسیده است.
وی افزود: برای حل ریشه‌ای مشکلات بخش تعاون نیازمند محدود شدن بخش‌های دولتی و مشارکت گسترده مردم هستیم و معتقدیم بخش تعاون زمانی به رشد و بالندگی دست می‌یابد که حضور دولت در اقتصاد کمتر یابد.
معاون وزیر تعاون نهادینه شدن فرهنگ تعاون در کشور را خواستار شد و گفت: ذهنیت‌ها به بخش تعاون نباید به تعاونی‌های مصرف محدود و منحصر شود.تعاونی‌ها باید در زمینه تولید و بهره‌وری و ایجاد عدالت اجتماعی حضور پررنگتری داشته باشند تا ارتقای جایگاه بخش تعاون در اقتصاد را شاهد باشیم.




ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

کانال تلگرام دیوان اقتصاد صفحه اینستاگرام دیوان اقتصاد
.
.
.
.